کد خبر: 707924
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

ترامپ خودش را عفو می کند! / بحران قضایی درآمریکا

اگر ترامپ بتواند در انتخابات ریاست جمهوری آتی( علی رغم جرایم و اتهاماتش) پیروز شود، به شخص اول آمریکا تبدیل می شود و می تواند با استفاده از اختیارات ویژه قانون اساسی اش، خود و هر کسی که در ارتباط با پرونده های محکوم شده اند مورد عفو قرار دهد!

ترامپ خودش را عفو می کند! / بحران قضایی درآمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - شاید در عرف سیاسی و اجتماعی اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان، افراد مجرم وحتی متهم، اجازه حضور در آوردگاههای مهم سیاسی مانند انتخابات ریاست جمهوری را نداشته باشند اما این قاعده عرفی حداقل در آمریکا  به صورتی جدی نقض شده است!

برای نخستین بار در تاریخ ایالات متحده، یک رئیس جمهوری آمریکا توسط هیئت منصفه دادگاه محکوم شده است. اگر دونالد ترامپ در جریان رسیدگی به پرونده اتهاماتش مجرم شناخته شود حداکثر چهار سال مجازات زندان در انتظارش خواهد بود.با این حال چنین مجازاتی مانع از حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 نخواهد شد و وی حتی از زندان می تواند در انتخابات کاندید شود! ماجرا به این نقطه ختم نمی شود:اگر ترامپ بتواند در انتخابات ریاست جمهوری آتی( علی رغم جرایم و اتهاماتش) پیروز شود، به شخص اول آمریکا تبدیل می شود و می تواند با استفاده از اختیارات ویژه قانون اساسی اش، خود و هر کسی که در ارتباط با پرونده های محکوم شده اند مورد عفو قرار دهد! این همان ساختار ننگین قضایی و سیاسی در آمریکاست که اتفاقا اکثر شهروندان این کشور ( طبق نظرسنجی ها ) مخالف آن هستند 

نبرد حقوقی تازه برای دونالد ترامپ و وکلایش در حالی با برپایی دادگاه اتهاماتش آغاز شده است که  رئیس جمهور سابق  ایالات متحده پیش‌ از این در دو پرونده دیگر، یکی با موضوع افترا در ماه ژانویه و دیگری با عنوان کلاهبرداری و تخلف مالی در ماه فوریه با محکومیت مدنی و پرداخت جریمه‌های سنگین روبرو شده بود.میلیاردر ۷۷ ساله که برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آینده نیز نامزده شده نیمه آوریل برای چهار پرونده کیفری که نخستین مورد برای وی و همچنین بی سابقه برای یک رئیس جمهوری سابق آمریکا محسوب می‌شود در دادگاه شهر نیویورک حضور یافت. دادگاهی که به صورتی جنجالی و در میان اتهام زنی های ترامپ به دادستان نیویورک و قضات دادگاه و حتی برخی شهود برگزار می شود. 

ترامپ علاوه بر اتهام‌های مرتبط با تلاش و اقدام غیرقانونی برای تغییر نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰ و توطئه علیه نهاد‌های آمریکای، متهم است که سال ۲۰۱۶، زمانی که برای ریاست کاخ سفید نامزد شده بود حساب‌های گروه املاک و مستغلات خود را دست‌کاری کرده تا بدین ترتیب بتواند حق‌السکوت ۱۳۰ هزار دلاری پرداخت شده به یک بازیگر فیلمهای مستهجن  را که با وی ارتباط غراخلاقی  داشت، پنهان کند.نکته قابل تامل این است که چنین اتهاماتی علیه ترامپ حدود هشت سال قبل مطرح شده اما ساختار قضایی آمریکا حتی در بین سالهای 2021 تا کنون ( که قاعدتا قادر به محاکمه ترامپ بوده است ) ، چنین اقدامی را صورت نداده است! اتهامات علیه دونالد ترامپ در خصوص این پرونده سال ۲۰۱۶، چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد.به موجب آنچه در پرنده اتهامی دونالد ترامپ آمده، استفانی کلیفورد با نام مستعار استورمی دانیلز ۱۳۰ هزار دلار از مایکل کوهن، وکیل شخصی میلیاردر آمریکایی دریافت می کند.وی در ازای آن می پذیرد که در خصوص رابطه غیر  اخلاقی خارج از زناشویی که سال ۲۰۰۶ با دونالد ترامپ داشته، سکوت اختیار کند!این ماجرا ژانویه ۲۰۱۸، زمانی برملا شد که وال استریت ژورنال مبلغ پرداختی وکیل دونالد ترامپ به استورمی دانیلز و توافقی که او در ازای مبلغ یاد شده انجام داده بود را فاش کرد.

حکم دادگاه ممکن است قبل از انتخابات نوامبر صادر شود، اما بسیاری از پیچ و خم ها همچنان می تواند روند رسیدگی را به تاخیر بیندازد.وکلای دونالد ترامپ پیش‌تر با طرح اعتراض‌هایی موفق شده بودند شروع دادگاه را که ابتدا برای ۲۵ مارس پیش‌بینی شده بود، به تاخیر بیاندازند! در اینجا ( اگر ترامپ در انتخابات پیروزشود) حتی اثبات محکم اتهامش تاثیری در روند بخشش وی توسط خودش در آینده ای نزدیک نخواهد داشت......


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها