کد خبر: 709222
تاریخ انتشار :

تقدیم استوارنامه سفیر ایران به رئیس‌جمهور ازبکستان

محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری ازبکستان امروز با حضور در دفتر ریاست جمهوری ازبکستان با شوکت میرضیایف ریس جمهور این کشور دیدار و استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

تقدیم استوارنامه سفیر ایران به رئیس‌جمهور ازبکستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، اسکندری سفیر کشورمان ضمن تقدیم استوار نامه خود به رئیس جمهور ازبکستان، سلام گرم آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان را به وی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور ازبکستان نیز خطاب به محمدعلی اسکندری سفیر کشورمان گفت: روابط کنونی ازبکستان و ایران از ریشه های تاریخی چند هزار ساله نشات می گیرد. ایران، امروز کشوری قدرتمند با توانمندی های بزرگ اقتصادی، فرهنگی و فکری است. سفرهای تاریخی مقامات عالی دو کشور در سال های اخیر و توافقات مهم حاصل شده در دوران جدید همکاری ها، ارتقای روابط دو کشور را آغاز کرد.

وی گفت: امروز تبادل هیأت ها در سطوح مختلف و بسیار فعال تر از قبل شده است. میزان تجارت فیمابین در حال افزایش است و تعداد شرکت های مشترک به عدد ۳۰۰ رسیده است.

رئیس جمهور ازبکستان افزود: طرح ها و نقشه راه های مشخصی جهت افزایش میزان مبادلات کالا بین دو کشور به رقم یک میلیارد دلار در سال طراحی شده است.

وی گفت: ازبکستان به گسترش همکاری با ایران در حوزه های معدن، انرژی، صنایع شیمیایی، کشاورزی، بهداشت و دارویی علاقه مند است.

میرضیایف گفت: ما به کار گیری کامل ظرفیت های همکاری در حوزه کریدورهای حمل و نقل و ترانزیت را مهم می دانیم.

در این دیدار رئیس جمهور ازبکستان ضمن تشکر از ابراز محبت دوستانه و برادرانه رئیس جمهوری اسلامی ایران، تشکر از تلاش سفیر کشورمان، برای وی آرزوی سلامتی و ماموریتی موفقیت آمیز داشت.

محمد علی اسکندری، سفیر کشورمان نیز سیاست های دولت خصوصا تعامل حداکثری با همسایگان و کشورهای پیرامونی را تشریح کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها