کد خبر: 709591
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

شهادت بازیگر جنجالی علیه ترامپ/ حالا چه می شود؟!

سوال اصلی اینجاست که اگر رئیس جمهور سابق آمریکا در این پرونده محکوم شود، چه تغییری در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور رخ خواهد داد؟

شهادت بازیگر جنجالی علیه ترامپ/ حالا چه می شود؟!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - این روزها افکار عمومی آمریکا، محاکمه و وقایع دادگاه  رئیس جمهور سابق این کشور را به دقت دنبال می کنند .استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن  با حضور در دادگاه شهادت داد که در سال ۲۰۰۶ با دونالد ترامپ رابطه داشته و قبل از انتخابات ۲۰۱۶ بابت مخفی نگه داشتن این موضوع حق‌السکوت گرفته است. دنیلز ۴۵ ساله با حضور در جایگاه شهود به مدت چند ساعت جزئیاتی را درباره دیدارش با ترامپ و توافقی که قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بابت مخفی نگه داشتن این موضوع انجام داده بودند، ارائه کرد.او به هیئت منصفه گفت که پس از علنی شدن این توافق در سال ۲۰۱۸، زندگی او پر از «آشوب» شده است! 

در روند جلسه دادگاه، تیم حقوقی آقای ترامپ به اظهارات دنیلز اعتراض کردند و او را متهم به تناقض گویی نمودند. با این حال رویکرد دادستانها و قاضی پرونده نشان می دهد که بیانات دنیلز را پذیرفته اند .ترامپ، نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ‌آتی ریاست جمهوری آمریکا متهم به جعل و پنهان‌کاری در خصوص پرداخت ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت در آستانه انتخابات ۲۰۱۶ به دنیلز است.رییس جمهور سابق ایالات متحده اما این اتهامات را رد کرده و می‌گوید برای وی پرونده سازی کرده اند! تیم حقوقی ترامپ می‌گوید که این بازیگر فیلم‌های مستهجن  برای حضور در برنامه «کارآموز» با ترامپ دیدار کرده بود. ترامپ به عنوان یک غول املاک نیویورک در آن زمان میزبان برنامه تلویزیونی «کارآموز» بود. ترامپ که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ رئیس‌جمهور آمریکا بوده است، می‌گوید این محاکمه تلاشی برای ضربه زدن به مبارزات انتخاباتی او با جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده در انتخابات ۵ نوامبر است. دنیلز گفت که پس از تهدیداتی در سال ۲۰۱۱ مصمم بود این موضوع را خصوصی نگه دارد، اما در جریان نامزدی ریاست جمهوری آقای ترامپ در سال ۲۰۱۶ زمانی که او با اتهامات متعدد سوء رفتار جنسی مواجه شد، نظر خود را تغییر داد.

دادستان‌ها می‌گویند که مایکل کوهن، وکیل ترامپ مبلغ ۱۳۰ هزار دلار به‌عنوان حق‌السکوت به  دنیلز پرداخت کرده است اما ترامپ سوابق تجاری خود را جعل کرده تا این واقعیت را پنهان کند که او این مبلغ را به کوهن باز پرداخته است.این تنها دادگاه ترامپ تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در پنجم نوامبر خواهد بود. این سیاستمدار جمهوری خواه علاوه بر این پرونده در دادگاه سه پرونده دیگر دارد که پیامد‌های آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

سوال اصلی اینجاست که اگر رئیس جمهور سابق آمریکا در این پرونده محکوم شود، چه تغییری در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور رخ خواهد داد؟ پاسخ این سوال مشخص است:هیچ! حتی اگر دونالد ترامپ در این پرونده محکوم شود، مانع از راهیابی مجدد او به کاخ سفید، در صورت پیروزی در انتخابات، نخواهد شد! حتی در این صورت رئیس جمهور سابق آمریکا می تواند خود را در این پرونده وپرونده های مشابه مورد بخشش قرار دهد و این موارد را مختومه نماید! این همان فقدان عدالت قضایی در آمریکاست که بارها از سوی افکار عمومی این کشور و جهان نیز به چالش کشیده شده است. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها