کد خبر: 710324
تاریخ انتشار :

تحلیل «نامه‌نیوز»؛

ضرورت جلوگیری از رادیکالسیم پارلمانی

رادیکال‌ها نشان داده‌اند وقت مجلس را برای تأمین منافع خود و نه مردم می‌خواهند.

ضرورت جلوگیری از رادیکالسیم پارلمانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر انقلاب بعد از انتخابات مجلس دوازدهم پرهیز همه منتخابات از هر گونه نزاع و کشمکش سیاسی بود؛ به نحوی که ایشان به محض برگزاری دور اول انتخابات و نه تشکیل مجلس جدید توصیه‌هایشان را به منتخبان بیان کردند.

در چنین شرایطی لازم است تا همه گروه‌های سیاسی از هر گونه جدال بپرهیزند زیرا از یک سو این مهم دغدغه رهبر انقلاب است و از سوی دیگر مشکلات کشور حتما در مجلسی که مملو باشد از درگیری‌های سیاسی-جناحی رفع نمی‌شود.

در این شرایط اما هنوز هستند نیروهایی که به مجلس آینده به چشم کارزاری برای تحقق منافع سیاسی، جناحی، طیفی و فردی خود می‌بینند که لازم است مردم در دور دوم انتخابات سعی کنند مانع حضور چنین نیروهایی در مجلس شوند زیرا رادیکالیسم در قوه مقننه می‌تواند باعث تشتت آراء و حتی جنجال شود و در شرایطی که بحران‌های عدیده به خصوص بحران‌های اقتصادی به بیشترین حد خود رسیده است، باید تمام تمرکز نمایندگان بر کار تخصصی خود باشد.

یکی از پیامدهای خطرناک گسترش رادیکالسیم در مجلس وضع قوانینی است که به جای آنکه برای مردم وضع شده باشد، برای تأمین منافع یک طیف خاص وضع می‌شود. از طرفی تجربه نشان داده است که هر زمان رادیکال‌ها در مجلس حضور مؤثری دارند تنش به دیگر نهادها هم می‌رسد. رادیکال‌ها همواره نشان داده‌اند وقت مجلس را برای خودشان می‌خواهند نه برای مردم.

تندروی‌ در مجلس مردم را هم به هرگونه سیاست‌ورزی بی‌اعتماد می‌کند و عملا گسترش تندروی به خصوص در پارلمان نسبت مستقیم با گسترش بی‌اعتمادی دارد. در چنین شرایطی می‌شود انتظار داشت که شکاف مسئولان و مردم هم افزایش یابد.

با این اوصاف پر واضح است که همه باید به یک امر مهم توجه داشته باشند؛ آنکه مشکلات کشور رفع نمی‌شود مگر در سایه وحدت، عقلانیت و ایستادگی بر اصول انقلاب اسلامی، سه معیاری که تندروها نشان داده‌اند که قرابت چندانی با آنها ندارند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها