کد خبر: 710588
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

مذاکره با آمریکایی‌ها در عمان

نمایندگی ایران مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا را تایید کرد

مذاکره با آمریکایی‌ها در عمان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - این روزها همه توجه‌ها به سیاست داخلی است. از انتخابات مجلس و دعواهای طیف‌های مختلف اصولگرا گرفته تا مشکلات بحران‌های معیشتی و اقتصادی یا مسائلی مثل عملکرد گشت ارشاد، تعطیلی شنبه‌ها و ... . به جرات می‌توان گفت که سیاست خارجی و مشخصا مذاکرات با طرف غربی چندان مورد توجه نیست. دلیلش نیز واضح است. با پایان دولت حسن روحانی و توجه حداقلی دولت مستقر به موضوع بهبود روابط با غرب شاهد به حاشیه رفتن این موضوع بودیم. خاصه آنکه مذاکرات در ابتدای کار دولت با توجه به سرسختی بیشتری که تیم دیپلماسی دولت رئیسی از خود نشان داد، نتیجه مطلوب یا قابل اعتنایی نداشت.

اکنون اما در ماه‌های اخر دولت رئیسی شاهد توجه بیشتری به این عرصه هستیم! شاهدش هم همین مذاکرات غیر مستقیم بین ایران و آمریکا که اکسیون ادعا کرده بود و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نیز انجام آن در عمان را تایید کرد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل دیروز در پاسخ به پرسش رسانه ها درباره اخبار منتشر شده درباره مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در عمان گفت: این مذاکرات یک «روند درحال انجام است».

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین تصریح کرد: «این مذاکرات نه اولین بود و نه آخرین خواهد بود.»

گفتی است که اکسیوس خبر داده بود هفته گذشته مقام‌های آمریکایی و ایرانی در خصوص تنش‌های منطقه و مذاکرات هسته‌ای گفتگوهای غیرمستقیمی در عمان داشته‌اند. این رسانه به نقل منابع مطلع از این گفتگوها گفته بود که این مذاکرات با حضور برت مک‌گورک، مشاور ارشد رئیس جمهور بایدن در خاورمیانه و ابرام پیلی، معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، برگزار شد.

همانطور که مقام ایرانی گفته این مذاکرات برای اولین بار نبوده و آخرین بار نیز نخواهد بود لذا باید منتظر ماند و دید که منجر به نتیجه‌ای خواهد شد یا خیر. 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها