کد خبر: 711388
تاریخ انتشار :

تحلیل نامه نیوز؛

حمایت اجباری از ترامپ/ آرای هیلی به سبد جمهوریخواهان می‌ریزد؟

آیا هیلی رسما روابط با آقای ترامپ را مرمت خواهد کرد ؟ برخی تحلیلگران می گویند زمینه ای برای ترمیم این روابط وجود ندارد. با این حال برخی دیگر می گویند پس از اعلام حمایت هیلی، ترامپ بار دیگر به استفاده از وی به عنوان معاون خود فکر خواهد کرد.

حمایت اجباری از ترامپ/ آرای هیلی به سبد جمهوریخواهان می‌ریزد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - سرانجام همان گونه که پیش بینی می شد، نیکی هیلی نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد تصمیم گرفت حمایت اجباری خود را از ترامپ نامزد نهایی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 اعلام کند .برخی تحلیلگران مسائل سیاسی و انتخاباتی در آمریکا ، این حمایت کلی را با حمایت برنی سندرز از هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 مقایسه می کنند، جایی که علی رغم حمایت سندرز، بسیاری از طرفداران وی تصمیم گرفتند آرای خود را به سود دموکراتها و کلینتون به گردش در نیاورند. در جریان مناظره های انتخاباتی درون حزبی جمهوریخواهان، هیلی بارها حضور ترامپ در مسند قدرت را به چالش کشاند و فراتر از آن، توانست زنان حزب جمهوریخواهان را نسبت به حمایت از خود تا حدود زیادی ترغیب کند. با این حال اکنون برای طرفداران هیلی، ترامپ گزینه ای مطلوب محسوب نمی شود. از این رو حداقل بخشی از طرفداران هیلی ترجیح می دهند آرای خود را به سود هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امسال به گردش در نیاورند. در این معادله، میان ترامپ و بایدن تفاوتی وجود ندارد! 

نیکی هیلی  زمان ترک رقابت‌ها از آقای ترامپ حمایت نکرد، اما رئیس جمهور سابق را ترغیب کرد برای جلب نظر میلیون‌ها نفری که به او (نیکی هیلی) رای داده‌اند تلاش کند.او در اولین اظهار نظر عمومی بعد از ترک رقابت‌ها گفت که ترامپ «بی‌نقص نبوده است» اما جو بایدن رئیس جمهور آمریکا «فاجعه بوده است.»

رای‌دهندگان مخالف دونالد ترامپ در حزب جمهوری‌خواه کم و بیش جذب نیکی هیلی شده بودند، و او علیرغم خروج از رقابت همچنان موفق به جلب آرای عمومی می‌شود چون نام او هنوز روی برگه‌های رای است.

سیاست‌های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در قبال اسرائیل و جنگ غزه در میان رای‌دهندگان جوان نامحبوب است.او در دو هفته اخیر در حداقل دو ایالت که انتخابات مقدماتی برگزار کردند بیش از ۲۰ درصد آرا را به دست آورده است.

کمپین بایدن سعی دارد این گروه از رای دهندگان متمایل به هیلی و همچنین افرادی با گرایش میانه و رای‌دهندگان مستقل دارای تحصیلات کالج را جذب کند.  بایدن دوست دارد اشاره کند که آقای ترامپ بارها گفته است که «نیازی» به هواداران نیکی هیلی ندارد.ترامپ که هیلی را به تحقیر «پرنده مغز» توصیف کرده از اینکه او از رقابت‌های مقدماتی کنار نمی‌کشید خشمگین بود و اخیرا شایعات دایر بر اینکه هیلی برای معاونت او مد نظر است را رد کرد.هیلی در نشستی در اندیشکده محافظه‌کار هادسون در واشنگتن دی‌سی، مثل زمانی که نامزد بود، به انتقاد از هر دو حزب ادامه داد.اما آتش توپخانه او بیش از هر کس متوجه رئیس جمهور فعلی  آمریکا یعنی جوبایدن شد.

این سیاستمدار جمهوریخواه، مستقیما سیاست خارجی بایدن و دموکراتها را مورد انتقاد قرار داد. به گفته هیلی،  بایدن ناظر بر یک «افتضاح» در افغانستان بود، «برای جلوگیری از حمله به اوکراین کاری نکرد» و اخیرا «اسرائیل را تسلیم  کرد.»

.این گمانه‌زنی اکنون قوت خواهد گرفت که آیا هیلی رسما روابط با آقای ترامپ را مرمت خواهد کرد ؟ برخی تحلیلگران می گویند زمینه ای برای ترمیم این روابط وجود ندارد. با این حال برخی دیگر می گویند پس از اعلام حمایت هیلی، ترامپ بار دیگر به استفاده از وی به عنوان معاون خود فکر خواهد کرد. 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها