کد خبر: 711389
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

وکیلی که بلای جان جمهوریخواهان شد

تیم حقوقی دونالد ترامپ در جریان محاکمه او سعی کرده است اعتبار مایکل کوهن، شاهد فراخوانده شده از سوی دادستان‌ها، را زیر سوال ببرد.این در حالیست که مایکل کوهن در گذشته ای نه چندان دور، نماد قدرت ترامپ در مقابل مخالفانش محسوب می شد!

وکیلی که بلای جان جمهوریخواهان  شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
نامه نیوز - تیم حقوقی دونالد ترامپ در جریان محاکمه او سعی کرده است اعتبار مایکل کوهن، شاهد فراخوانده شده از سوی دادستان‌ها، را زیر سوال ببرد.این در حالیست که مایکل کوهن در گذشته ای نه چندان دور، نماد قدرت ترامپ در مقابل مخالفانش محسوب می شد! کوهن، وکیل سابق  ترامپ، پیشتر درباره پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی  شهادت داده بود.موضوعی که روند صدور حکم نهایی دادگاه علیه رئیس جمهور سابق امریکا را تسریع کرده است. رئیس جمهور سابق هنگامی که وکیل کنونی‌اش، تاد بلانش، انگیزه‌های کوهن را زیر سوال می‌برد واکنشی نشان نداد.کوهن، که سایر شاهدان او را عصبی مزاج توصیف می‌کنند، در جریان دو ساعت مبادله لفظی فشرده آرامش خود را حفظ کرد. بلانش سعی کرد او را فردی که از رئیس جمهور سابق کینه دارد توصیف کند، کسی که می‌خواست از مخمصه حقوقی آقای ترامپ سود مالی ببرد و علنا خواستار محکومیت او بود.بلانش یک جا به صراحت از کوهن پرسید آیا می‌خواهد آقای ترامپ در این پرونده - که اولین پرونده کیفری علیه یک رئیس جمهور سابق است - محکوم شود.
کوهن بعد از فشارهای مکرر بلانش جواب داد: «مطمئنا.»
کوهن، قبلا به جرم فرار از پرداخت مالیات، کلاهبرداری و نقض مقررات تامین مالی کارزارهای انتخاباتی مجرم شناخته شده و به زندان محکوم شده است. او در نوامبر ۲۰۲۱ از زندان آزاد شد.دادستان‌ها او را به عنوان شاهد فراخواندند تا شهادت دهد که  ترامپ از نقشه پرداخت ۱۳۰ هزار دلار پول به خانم دنیلز آگاه بود.ترامپ به خاطر آنچه ادعا می‌شود تصفیه حساب با کوهن برای پرداخت پول به دنیلز است با ۳۴ مورد اتهام کلاهبرداری روبروست. ادعا می‌شود ترامپ این پرداخت‌ها را به عنوان هزینه‌های حقوقی شرکت خود ثبت کرده بود.دادستان‌ها می‌گویند که پنهان کردن این پرداخت‌ها، درست پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، به مثابه مداخله انتخاباتی است. رئیس جمهور سابق اعلام بی‌گناهی کرده و رابطه غیراخلاقی  با دنیلز را رد می‌کند.با همه این اوصاف، فضای دادگاه و شهادتهای داده شده به ضرر رئیس جمهور سابق آمریکاست. 
بلانش در جریان پرس‌وجو از کوهن اظهارات او در شبکه‌های اجتماعی، در پادکست‌ها و مصاحبه‌های رسانه‌ای که در آنها به رئیس سابقش حمله کرده بود را زیرورو کرد.بلانش در ابتدا از کوهن سوال کرد آیا درست است که او رئیس جمهور سابق را یک «بچه نق نقوی […]» خوانده بود.
کوهن فورا جواب داد: «شبیه چیزی به نظر می‌رسد که من گفته باشم.»
به عبارت بهتر، کوهن تلاش کرد در مواجهه با تیم حقوقی ترامپ، اسیر عصبانیت و احساسات نشود. همین مسئله، رئیس جمهور سابق آمریکا را بیشتر دراین پرونده متضرر ساخته استکوهن پیشتر در پاسخ به سوالات دادستان‌ها شهادت داد که به نفع آ ترامپ دروغ گفته بود تا از رئیس وقت خود محافظت کند.

فراخواندن کوهن برای دادستان‌ها یک ریسک بود، چون او با پست‌های خود زمینه را برای حمله وکلای ترامپ فراهم کرده بود.اما شهادت او به عنوان کسی که عملا حق‌السکوت به دنیلز را پرداخته بود، برای دادستان نیویورک اهمیت اساسی داشت.سوزان هافینگر، دادستان پرونده، در یک لحظه مهم از کوهن پرسید چرا پول را پرداخت.

او به دادگاه گفت: «می‌خواستم مطمئن شوم که این ماجرا به بیرون درز نمی‌کند، بر شانس  ترامپ برای انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده (در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016) اثر نمی‌گذارد.»

 


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها