کد خبر: 711548
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

خیز پزشکیان برای کاندیداتوری

مسعود پزشکیان از کانداتوری خود در انتخابات پیش رو خبر داد.

خیز پزشکیان برای کاندیداتوری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - وضعیت اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به اندازه انتخابات مجلس دوازدهم سخت است. این جریان سیاسی نه مثل سابق رهبران کاریزماتیکی که تکرار کنند و مردم را پای صندوق آورند، دارد و نه ژنرال‌هایی که قدرت عبور از فیلتر شورای نگهبان را داشته باشند. از این رو احتمالا شاهد افزایش شکاف بین دو طیف روزنه‌گشا و خواهان تحریم انتخابات خواهیم بود. 

تکلیف گروهی که ترجیح می‌دهند ناکامی خود در انتخابات را با گزاره تحریم انتخابات لاپوشانی کنند و بیرون گود نشینند، مشخص است اما طیف خواهان مشارکت سیاسی که بعد از نامه آن 110 فعال سیاسی در انتخابات مجلس با عنوان روزنه‌گشایان شناخته شدند، این بار نیز تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا به عرصه قدرت بگردد. 

در این راستا است که شاهد تلاش اصلاح‌طلبان برای یافتن گزینه مناسب هستیم. نام‌های بسیاری در روزهای اخیر مطرح شده که یکی از آنها مسعود پزشکیان است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب که سابقه حضور در ادوار مختلف مجلس را دارد، یک چهره سفید به حساب آمده و این شانس را دارد که بخشی از بدنه رای اصلاح‌طلبان را در غیاب چهره‌های شاخص‌تر به سوی خود جلب کند.

پزشکیان نیز البته مثل خیلی‌های دیگر با چالش تایید صلاحیت مواجه خواهد بود. خاصه آنکه در انتخابات مجلس اخیر نیز بحث‌های بسیاری در این باره مطرح بود. با این حال به نظر می‌رسد که خودش به این دلیل قصد عقب‌نشینی ندارد. شاهد آنکه رحمت‌الله بیگدلی فعال سیاسی اصلاح‌طلب از اراده وی برای کاندیداتوری خبر داده است. 

بیگدلی گفته: دکتر مسعود پزشکیان در گفت و گویی که با هم داشتیم اعلام کرد که با توجه به حساسیت موقعیت کشور و در پی درخواست جمع کثیری از فعالان سیاسی و اصحاب رسانه در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری نامزد خواهد شد.

مسعود پزشکیان از جمله چهره‌هایی است که خیلی زودتر از بقیه تکلیف کاندیداتوری خود را روشن کرد و به گمانه‌زنی‌ها پایان داد. او در این انتخابات نامزد خواهد شد و در این باره گفت: «در شرایطی که این تصور در سطح داخلی و بین‌المللی در مورد ایران وجود دارد که مردم با صندوق‌ها قهر هستند قصدم از شرکت در انتخابات افزایش مشارکت مردمی پای صندوق‌های رای است. با حضور سلایق و افراد مختلف در شرایط دشوار کنونی به‌دلیل فقدان رئیس‌جمهور می‌توان مشارکت را افزایش داد.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها