کد خبر: 711712
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

تصمیم سخت جبهه اصلاحات

جلسه دیروز جبهه اصلاحات به نتیجه نرسید و تصمیم‌گیری را به جلسه بعدی موکول کردند، به نظر می‌رسد که اختلافات درون جریانی آنها مانع از تصمیم‌گیری سریع درباره انتخابات پیش رو است.

تصمیم سخت جبهه اصلاحات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - گروه‌های سیاسی سخت مشغول کار هستند و روز به روز تکلیف نامزدهای انتخاباتی حاضر در انتخابات روشن‌تر می‌شود. اینطور که معلوم است اما اصلاح‌طلبان در این انتخابات نیز با آن دو راه همیشگی مواجه شده‌اند. این بار اما فرصت بسیار کمتر از آن است که ساز تحریم بزنند و برای ورود به رقابت‌های انتخاباتی منتظر دقیقه نود بمانند.

ویژگی انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در این دوره برگزاری آن به قید اضطرار است و باید هرچه سریعتر تکلیف معلوم شود. از این رو است که آنها نیز دیشب جلسه جبهه اصلاحات را تشکیل دادند، منتها با توجه به شکاف درون جریانی و اختلافاتی که در دیدگاه دارند، به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند. 

شاهد آنکه آذر منصوری ، رئیس جبهه اصلاحات در صفحه توییتر خود نوشت:جبهه اصلاحات ایران هنوز هیچ مصوبه ای در مورد انتخابات ریاست جمهوری نداشته است. گفتگو ها ادامه دارد و مواضع جبهه در این ارتباط از طریق بیانیه، اطلاعیه ها و سخنگوی این تشکیلات اعلام می شود. ‌کلیه اخبار یا نقل قول های دیگری که در این زمینه منتشر می شود، فاقد اعتبار است.

صفر اسلامی، عضو جبهه اصلاحات اما پیش از این توییت منصوری در رابطه با کم‌وکیف این جلسه گفته بود: در جلسۀ امروز جزئیات ورود جبهۀ اصلاحات به انتخابات ریاست‌جمهوری به بحث گذاشته شد و چندین نظر بیشتر از بقیه نظرات مطرح بود.

به گفته او، یک نظر مهم این بود که جبهۀ اصلاحات به صورت مشروط وارد انتخابات شود و نظر مهم دوم این بود که نامزد‌های اصلاح‌طلب برای ثبت‌نام در انتخابات اقدام کنند و بعد در رابطه با نحوۀ حضور نتیجه‌گیری شود. البته در این جلسه این موضوع به رای گذاشته نشد و نظر قطعی و رای‌گیری به جلسه آیندۀ جبهه که در ۲-۳ روز آینده برگزار می‌شود، موکول شد.

اسلامی تاکید کرد: یکی دیگر از تحلیل‌ها و نظراتی که در این جلسه مطرح شد، امکان رقابت سه ضلعی در انتخابات پیش‌رو بود و اعضا معتقد بودند در صورت تایید صلاحیت برخی چهره‌های اعتدالی و اصلاح‌طلب، مردم شاهد رقابت بین اصولگرایان، اعتدالیون و اصلاح‌طلبان خواهند بود.

آنطور که مشخص است اصلاح‌طلبان دوباره در دوراهی مانده‌اند و نمی‌توانند از انتخابات مشروط بگویند و مثل انتخابات‌های پیشین عمل کنند یا اینکه فرصت را غنیمت شمرده و وارد میدان شوند و بعد از نامزدهای عبور کرده از فیلتر شورای نگهبان مشخص شد، تصمیم نهایی خود را بگیرند!

شکاف درون جریانی و اختلاف نظرهای موجود در این جبهه سیاسی وقتی نمایان‌تر می‌شود که گوشه چشمی هم به استوری دیشب شهاب طباطبایی دبیرکل حزب ندای ایرانیان داشته باشیم. او که نماینده یکی از احزاب خواهان مشارکت اصلاح‌طلب است در اقدامی معنادار تصویر خود را در کنار بهزاد نبوی منتشر کرد. لازم به یادآوری نیست که دعوای اصلاح‌طلبان بر سر ریاست جبهه اصلاح‌طلب و انتخاب بین بهزاد نبوی و آذر منصوری که سردمدار یکی از رادیکال‌ترین احزاب اصلاح‌طلب است؛ بارزترین نشانه اختلافات در جریان اصلاحات است. 

بالا گرفتن چنین اختلافی در آستانه انتخابات ، یا حتی اشاره تلویحی به این اختلافات در شرایط فعلی حاکی از آن است که جبهه اصلاحات برای مدیریت و هدایت احزاب این جریان در انتخابات تیر ماه مسیر همواری پیش رو ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها