کد خبر: 711716
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

قالیباف؛ نقد مجلس و نسیه دولت

محمدباقر قالیباف از جمله بلاتکلیف‌ترین چهره‌های سیاسی در روزهای اخیر است. تصمیم‌گیری برای ورود به رقابت‌های پیش رو قطعا برای وی از سایرین سخت‌تر خواهد بود.

قالیباف؛ نقد مجلس و نسیه دولت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - کانال تلگرامی خبر فوری دیشب از جدی شدن کاندیداتوری قالیباف خبر داد اما هیچ توضیح بیشتری را ضمیمه این خبر نکرد! سخن گفتن از کاندیداتوری قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو درحالی است که سردار دکتر خلبان این بار با یک دوراهی سخت مواجه است. 

اینکه قالیباف سودای ریاست جمهوری دارد بر کسی پوشیده نیست و شاهد بوده‌ایم که در ادوار گذشته نیز تمام تلاش خود را برای تکیه زدن بر کرسی ریاست جمهوری کرده است. شاهد آنکه وقتی اصولگرایان به جای او روی سید ابراهیم رئیسی به اتفاق نظر رسیدند، موجب دلخوری وی شد. دلخوری که با حضور در مجلس و گرفتن جای علی لاریجانی نیز کاملا رفع نشد. برخی اختلافات و بگومگوهای مجلس قبل و دولت قبل مصداق این مدعا است.

اکنون که هم مجلس دوازدهم در آستانه شروع کار و انتخابات هیات رئیسه است، هم دولت چهاردهم باید تشکیل شود؛ محمدباقر قالیباف در یک دوراهی سخت مانده است. ماندن در مجلس و تکیه زدن بر کرسی ریاست برای وی حلوای نقد است و احتمال ریاست جمهوری هم سیلی نسیه. 

تکلیف انتخابات هیات رئیسه مجلس مشخص نیست و از قضا قالیباف که در این دوره حتی نفر اول تهران هم نشد، برای رئیس ماندن مسیر همواری ندارد. ذوالنوری و متکی دو رقیب جدی برای وی هستند و پیش‌تر گفته می‌شد که اگر قالیباف رئیس نشود، قید نمایندگی مجلس را خواهد زد! با نزدیک شدن به انتخابات هیات رئیسه اما به نظر می‌رسد که لابی‌های طیف قالیباف در مجلس بیشتر اثر کرده و تعداد آرای او بیشتر شده است. 

در این شرایط اما قالیباف با وسوسه رئیس جمهور شدن نیز مواجه است. در این عرصه اما حتما رقیب بسیار دارد از جلیلی که برخی وی را وارث دولت رئیسی می‌دانند تا احمدی‌نژاد که اگرچه معلوم نیست تایید صلاحیت شود اما ممکن است از گزینه دیگری در برابر قالیباف، حمایت کند. علی لاریجانی نیز در صورت ورود یک رقیب جدی برای قالیباف خواهد بود. حال اگر اصلاح‌طلبان به جمع بندی رسیده و سفت و سخت وارد این کارزار شوند، کار برای امثال قالیباف سخت‌تر نیز خواهد شد. 

باید منتظر ماند و دید که محمدباقر قالیباف در نهایت چه تصمیمی خواهد گرفت. به نظر می‌رسد که او تا آخرین فرصت موجود برای تصمیم‌گیری در این زمینه صبر خواهد کرد و همه جوانب را خواهد سنجید. قطعا وضعیت آرای او در مجلس ، همچنین مشخص شدن نامزدهای ریاست جمهوری در تصمیم نهایی وی نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها