کد خبر: 711801
تاریخ انتشار :

سخنگوی حزب اعتدال: شورای نگهبان برای افزایش مشارکت انتخاباتی مردم نرمش به خرج دهد

جواد هروی گفت: شورای نگهبان از طریق نرمش بیشتر و ایجاد فضای باز سیاسی باید رغبت مردم برای مشارکت بیشتر در انتخابات را افزایش بدهد.

سخنگوی حزب اعتدال: شورای نگهبان برای افزایش مشارکت انتخاباتی مردم نرمش به خرج دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«ضرورت ترمیم اعتماد عمومی مردم» عنوان یادداشت جواد هروی برای روزنامه اعتماد است که در آن آمده: 1-آنچه می‌تواند اعتماد عمومی مردم را که متاسفانه در انتخابات 1402 جریحه‌دار شد و آسیب دید را ترمیم کند، بازگشت اعتماد عمومی است. در واقع به نظر می‌رسد، جمهوریت نظام نیاز به یک تقویت مجدد دارد و برای تقویت این اعتماد باید زمینه‌های لازم نیز فراهم شود.

دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌های دولتی به جای اینکه به موارد حاشیه‌ای و احساسی بپردازند، باید به امور اساسی و مسائل مورد نظر مردم توجه کنند. معتقدم زمان زیادی وجود ندارد که به بحث تشویق مردم به انتخابات پرداخته شود، لذا تبلیغ مشارکت مدنی، همچنان در شبکه‌های اطلاع‌رسانی با افت همراه است. به همین دلیل است که معتقدم دستگاه‌های اطلاع‌رسانی دولتی و حاکمیتی به خصوص صدا و سیما در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌اند.

2-شورای نگهبان از طریق نرمش بیشتر و ایجاد فضای باز سیاسی باید رغبت مردم برای مشارکت بیشتر در انتخابات را افزایش بدهد. متاسفانه در دوره‌های اخیر آوردگاه‌های انتخاباتی، ردصلاحیت‌های گسترده‌ای صورت گرفت و این ردصلاحیت‌های گسترده از یک طرف، موجب ناامیدی احزاب و از سوی دیگر ناامیدی مردم شد. اگر قرار باشد، احزاب را در اصولگرایان خلاصه کنیم، تصور می‌کنم ناامیدی گسترده‌ای میان احزاب و توده‌های مردم به وجود بیاید. اگر شرایط کشور به این سمت (حذف رقابت در انتخابات) سوق داده شود، نظام و حاکمیت باید خود را برای شکل‌گیری مشارکتی بسیار کمتر از اسفند 1402 مهیا کند. این نوع آمارهای مشارکت پایین هم هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت به جز اینکه کارنامه جمهوریت نظام را زشت و نازیبا کند. بنابراین در وهله نخست باید زمینه‌های افزایش مشارکت عمومی در کشور از طریق به کار‌گیری ظرفیت‌ها فراهم شود و از سوی دیگر شورای نگهبان با نگاهی وسیع‌تر به مقوله بررسی صلاحیت‌ها پرداخته و با رقابتی کردن انتخابات، زمینه حضور مردم را در این آوردگاه فراهم سازد.

منبع: اعتماد

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها