کد خبر: 711914
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

رقیب جلیلی

گفته می‌شود که پرویز فتاح از نامزدهای این دوره انتخابات است. تحلیلگران او را رقیب جدی جلیلی می‌دانند.

رقیب جلیلی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - نامزدهای ریاست جمهوری تا مهلت ثبت‌نام تمام نشود، مشخص نخواهند شد اما از همین حالا هم حضور برخی چهره‌های سیاسی قطعی شده است. درباره برخی نیز هنوز گمانه‌زنی می‌شود. یکی از این افراد پرویز فتاح است. آنطور که شنیده می‌شود وی به احتمال زیاد یکی از نامزدهای این دوره انتخابات ریاست جمهوری است. 

گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداتوری وی اما درحالی صورت می‌گیرد که برخی معتقدند وی با توجه به رویکردی که نسبت به برخی طیف‌ها اصولگرا دارد، شانس جلب رضایت همه گروه‌ها را نخواهد داشت و از میان بدر می‌شود. این گروه افشاگری‌‌های فتاح علیه برخی افراد و نهادها را عامل خروج وی از دایره نامزدها انتخابات 1400 می‌دانند و معتقدند که چیزی تغییر نکرده است. لازم به یادآوری است که فتاح در سال ۹۹ که رئیس بنیاد مستضعفان بود در یک برنامه زنده تلویزیونی چند نهاد نظامی، چند نهاد حاکمیتی و چند چهره سیاسی مهم از جناح‌های سیاسی را متهم به استفاده غیرقانونی از املاک بنیاد کرد‌ که واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.

برخی دیگر از تحلیلگران اما شانس فتاح را خیلی هم کم نمی‌دانند و معتقد هستند که طیفی از جریان پایداری فتاح را به سعید جلیلی ترجیح خواهد داد. 

به هر روی چاره‌ای غیر از انتظار نیست و باید دید که فتاح در روزهای آتی کاندید می‌شود یا خیر؟ به فرض اینکه وارد رقابت‌ها شود نیز باید دید که رقبایش چه کسانی هستند و گروه‌های مختلف جریان اصولگرا چه تصمیمی در قبال او خواهند گرفت. آنچه که فعلا مشخص است اینکه فتاح به واسطه عملکردش در حوزه اجرایی و همان افشاگری‌هایی که برایش در انتخابات قبلی دردسر درست کرد، از شانس رای آوری بیشتری برخوردار است.

فتاح کیست؟

سید پرویز فتاح در سال ۱۳۴۰ در ارومیه (روستای تاریخی قره باغ) متولد شد وی تحصیل‌کرده رشته عمران دانشگاه شریف و کارشناسی ارشد گرایش سیستم‌ها از دانشگاه امیرکبیر است.

فتاح سوابق مدیریتی و اجرایی بسیاری داشته و توانسته کارنامه قابل قبولی از خود به جای بگذارد. از وزیر نیروی دولت نهم گرفته تا ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) و ریاست بنیاد مستضعفان. فتاح در حال حاضر رئیس ستاد اجرائی فرمان امام(ره) است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها