کد خبر: 712096
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با جواد آرین‌منش

لاریجانی گزینه مورد قبول طبقه متوسط است

یک فعال سیاسی گفت: دیدگاه‌های آقای لاریجانی مورد قبول طبقه متوسط است زیرا نگاهش نسبت به سیاست داخلی، سیاست خارجی، فرهنگ، جامعه و توسعه مبتنی بر عقلانیت است.

لاریجانی گزینه مورد قبول طبقه متوسط است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 نامه‌نیوز - هرچه به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم، فضای انتخاباتی داغ‌تر می‌شود. اکنون نام‌های زیادی برای نامزدی در انتخابات مطرح است اما در بین همه آنها گفته می‌شود اگر علی لاریجانی در انتخابات نامزد شود، از شانس بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

جواد آرین‌منش، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «گروه‌های زیادی از آقای لاریجانی درخواست کرده‌اند که نامزد انتخابات شود. به هر حال او همواره رویکردی عقلانی و مبتنی بر اعتدال داشته است؛ به همین دلیل جریان‌های میانه‌رو در هر جناح سیاسی خواهان حضور او در انتخابات‌اند اما باید صبر کرد و دید که نظر نهایی او چیست. اکنون طبقه متوسط خواهان حضور آقای لاریجانی در عرصه انتخابات است مانند دانشگاهیان و روشنفکران. دیدگاه‌های آقای لاریجانی مورد قبول طبقه متوسط است زیرا نگاهش نسبت به سیاست داخلی، سیاست خارجی، فرهنگ، جامعه و توسعه مبتنی بر عقلانیت است. او این روحیه‌اش را علاوه بر سال‌ها مسئولیت‌های متعددی که داشته، در 12سال ریاست مجلس هم نشان داده است».

او ادامه داد: «اکنون همه جریان‌های سیاسی می‌خواهند در انتخابات حضوری حداکثری داشته باشند و اگر شورای نگهبان با نگاهی موسع صلاحیت‌ها را بررسی کند حتما زمینه رقابت همه‌جانبه و متعاقبش حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی فراهم می‌شود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «فعلا نمی‌شود گفت که چه نامزدهایی در عرصه حاضر خواهند بود. بسیاری از نام‌هایی که شنیده می‌شود یا از سوی رسانه‌هاست یا آنکه خود این افراد به طور غیرمستقیم مطرح می‌کنند تا نظر جامعه را ارزیابی کرده باشند و واکنش جامعه را نسبت به حضورشان بگیرند. من بعید می‌دانم در نهایت با نامزدهای متعدد روبه‌رو باشیم».

آرین‌منش در پایان گفت: «اصلاح‌طلبان هم حتما نامزد یا نامزدهایی در انتخابات خواهند داشت؛ به این معنی که آنها خواهان مشارکت هستند و اگر نامزدهایشان ردصلاحیت نشود، حتما آنها هم چهره‌ای در انتخابات خواهند داشت. نباید گفت اصلاح‌طلبان قصد عبور از نظام را دارند؛ آنها هنوز هم می‌خواهند در همین چارچوب کار کنند البته فعالیت آنها منوط به تأییدصلاحیت نامزدهایشان است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها