کد خبر: 712109
تاریخ انتشار :

قطعنامه جدید علیه ایران؟!

بر اساس شنیده‌ها عناصر قطعنامه پیشنهادی تروئیکا عینا همان مطالب مورد تائید و حمایت ایالات متحده است.

 قطعنامه جدید علیه ایران؟!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز -سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان درصدد ارائه قطعنامه جدیدی در شورای حکام علیه ایران هستند که به گفته دیپلمات‌های غربی مورد حمایت آمریکا نیست.

وال استریت ژورنال به نقل از دیپلمات های آگاه ادعا کرد که واشنگتن به دنبال آن است تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانع از تشدید تنش ها با تهران شود.

به نوشته این رسانه، واشنگتن بیم از آن دارد که صدور قطعنامه جدیدی علیه تهران همانند گذشته به وضع محدودیت های جدیدی علیه آژانس منجر شود. 

از سوی دیگر دولت جو بایدن نسبت به اثربخش بودن صدور قطعنامه علیه ایران خوش‌بین نیست و حتی اگر کار پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل بکشد، روسیه و چین هر گونه تلاش برای تحریم ایران را وتو خواهند کرد.

پیش از این نیز خبرگزاری رویترز در گزارش مشابهی ادعا کرده بود که آمریکا به دنبال قطعنامه جدیدی علیه ایران در نشست آتی شورای حکام نیست تا بهانه‌ای برای تشدید فعالیت‌های هسته ای تهران داده نشود.

در همین حال لارنس نورمن خبرنگار ارشد وال استریت ژورنال روز سه‌شنبه به نقل از منابع اروپایی خود ادعا کرد که تروئیکا از ارائه قطعنامه ضد ایرانی عقب نشینی نخواهند کرد. 

این خبرنگار آمریکایی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: منابع اروپایی امروز گفتند که مطلقاً از قطعنامه توبیخی (علیه ایران) در نشست هفته آینده شورای حکام عقب نشینی نمی کنند.

مجموعه گزارش‌هاو اظهارنظرها در روزهای اخیر، این ادعا را تقویت می‌کند که ایالات متحده در نقش پلیس خوب به دنبال تشدید تنش با ایران نیست. 

 بر اساس شنیده‌ها عناصر قطعنامه پیشنهادی تروئیکا عینا همان مطالب مورد تائید و حمایت ایالات متحده است. 

در واقع می‌توان اینطور ادعا کرد که قطعنامه پیشنهادی بر اساس دیدگاه ایالات متحده تنظیم اما قرار است به پای تروئیکا نوشته شود.

این سند هنوز به دبیرخانه آژانس اتمی تحویل نشده و شنیده‌ها حاکیست که رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک در وین آغاز شده است. 

اما اگر چنین قطعنامه‌ای ارائه و تصویب شود، غربی‌ها و به خصوص سه کشور اروپایی به خوبی می‌دانند که با پاسخ محکم و شدیدتر ایران روبرو خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها