کد خبر: 712285
تاریخ انتشار :

اصرار اروپا به صدور قطعنامه علیه ایران

سه کشور اروپایی با وجود مخالفت واشنگتن مصمم به پیگیری قطعنامه علیه ایران در شورای حکام هستند و پیش‌نویس قطعنامه در میان اعضا توزیع شده است.

اصرار اروپا به صدور قطعنامه علیه ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های اروپایی می‌گوید این پیش نویس اکنون در میان اعضا به گردش درآمده و به نظر می‌رسد که سه کشور اروپایی با وجود مخالفت هم‌پیمان آمریکایی خود، مصمم به پیگیری آن هستند.

رویترز می‌گوید که آمریکا و شرکای اروپایی آن، بر سر مواجهه با ایران دچار اختلاف نظر شده‌اند؛ واشنگتن نگران است که چنین قطعنامه‌ای می‌تواند خطر تشدید تنش در منطقه را پیش از انتخابات ریاست جمهوری پیشرو در ایالات متحده، به همراه داشته باشد.

یک مقام ارشد اروپایی به رویترز گفته است که «ما در حال فشار آوردن به آمریکایی‌ها هستیم، اما آنها همچنان بر این باورند که نباید هیچ اقدامی برای تشدید تنش با ایران انجام شود».

این مقام اروپایی گفته «این تلاش‌ها تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته و ما معتقدیم که اکنون زمان نشان دادن قاطعیت است».

۱۸ ماه از آخرین باری که شورای حکام آژانس قطعنامه‌ای علیه ایران تصویب کرد می‌گذرد.

سه دیپلمات خبر داده‌اند که متن پیش‌نویس قطعنامه اکنون با ۳۵ کشور عضو شورای حکام آژانس به اشتراک گذاشته‌ شده اما هنوز به صورت رسمی به شورا ارائه نشده است. این نشست هفته آینده در وین آغاز می‌شود.

دیپلمات‌ها گفتند که پیش‌نویس به امکان درخواست از رافائل گروسی، مدیرکل آژانس، برای ارائه «گزارش جامع» درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران اشاره دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها