کد خبر: 712288
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

ماجراهای اعتبارنامه تاجگردون

یک نماینده مجلس می‌گوید: «بعید است اعتبار نامه تاجگردون رد شود».

ماجراهای اعتبارنامه تاجگردون
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - این طور که معلوم است طیف رادیکال در مجلس دوزادهم قصد هدر دادن وقت را ندارند و هنوز به مجلس نرسیده، کارشان رار شروع کردند. آنها سراغ یک مساله تقریبا فراموش شده رفتند و موضوع اعتبارنامه تاجگردون را مطرح‌ کرده‌اند!

بر اساس توییت مالک شریعتی، او و 6 نماینده دیگر - امیرحسین ثابتی، کامران غضنفری، زهره‌سادات لاجوردی، روح‌الله نجابت، ابراهیم رضایی و قاسم روانبخش - در نامه‌ای خواستار رد اعتبارنامۀ غلامرضا تاجگردون شدند.

photo_5960983405472628619_y (1)

لازم به یادآوری است که پیش از این نیز اعتبارنامۀ تاج‌گردون در سال ۱۳۹۹ توسط نمایندگان مجلس رد شده بود. استدلال نمایندگان برای این رای تخلفات متعدد تاج‌گردون اعلام شده بود.

موسی غضنفرآبادی نماینده مجلس دوازدهم در خصوص رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون به «جماران» گفته: «من اطلاعی ندارم و تنها شنیدم که عده‌ای به اعتبارنامه تاجگردون اعتراض کردند. و من این نامه را امضا نکردم».

به گفته او «بعید است اعتبار نامه تاجگردون رد شود».

لازم به ذکر است که در جلسه امروز مجلس اعتبارنامه تاجگردون تائید شد. فرامرز شاهسواری سخنگوی شعبه ۱۲ مجلس در جلسه علنی امروز گزارش این شعبه را درباره نتیجه بررسی اعتبارنامه منتخبان را قرائت کرد. بعد از آن قالیباف رئیس مجلس تصویب اعتبارنامه ارجاعی به شعبه ۱۲ از جمله غلامرضا تاجگردون را اعلام کرد.

شاهسواری در پایان قرائت گزارش خود گفت: لازم به ذکر است علی رغم اعتراض به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، در اجرای ماده ۲۸ آیین نامه موارد مورد اعتراض از شورای نگهبان استعلام شد که با توجه به اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر رسیدگی به موضوع مورد اعتراض و حادث نشدن بعد از موارد بعد از اعلام صحت انتخابات این اعتبارنامه مورد تایید قرار گرفت.

گفتی است این موضوع در جلسه امروز مجلس با حواشی مثل حرف‌های رسایی نیز همراه بود. او گفت که: «یک آقایی در هیات رئیسه و در حضور نمایندگان یک آقایی آقای شریعتی و سلیمی را تهدید کرده و گفته که نمی‌گذارم شب به خانه برسید، یعنی چه؟ اینجا کجاست؟»

️قالیباف نیز در ارائه توضیحات خود گفت: «هرگونه بررسی در اعتبارنامه‌ها اگر قبلاً در شورای نگهبان انجام شده باشد، طبق قانون، در مجلس امکان رسیدگی مجدد ندارد». 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها