کد خبر: 712327
تاریخ انتشار :

دعوت تعدادی از طلاب و روحانیون از سعید جلیلی برای کاندیداتوری

تعدادی از طلاب و روحانیون در نامه‌ای خطاب به سعید جلیلی از وی برای شرکت در چهاردهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری دعوت و حمایت کردند.

دعوت تعدادی از طلاب و روحانیون از سعید جلیلی برای کاندیداتوری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در متن این نامه خطاب به نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی همراه با اسامی ۵۰۰ امضا کننده آمده است: « با تمکین و رضایت به مشیّت الهی مبنی بر شهادت رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی، ما جمعی از طلاب حوزه‌های علمیّه، با تحلیلی کلان از مهم‌ترین ویژگی‌های دولت سیزدهم و شخص شهید رئیسی، حمایت خویش را از حضور جنابعالی در عرصه‌ رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی، اعلام می‌داریم.

به عقیده‌ ما، چهار عامل «مردمی بودن»، «جوان‌گرایی در بدنه‌ی مدیران»، «سیاست خارجه‌ فعّال، عزّتمندانه و گسترده» و در نهایت «سجایای اخلاقی و روحیِ» شخص رئیس‌جمهور، از مهمترین نقاط قوت دولت سیزدهم و خادم آن بود.

در هرکدام از این موارد، دولت شهید رئیسی مسیری را شروع کرد که هنوز به پایان نرسیده است:

۱. اگرچه این دولت فاصله‌ ها را با متن مردم و ولی نعمتان کم نمود و به ایشان خدمت صادقانه کرد، اما لازم است که این مسیر تا تحقّق امر «حاکمیّت مردم» بر ساختارهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ادامه پیدا کند.

۲. علی رغم این‌که دولت سیزدهم در اقدامی شجاعانه، بدنه‌ی جوان، متعهّد و متخصّصی را از مدیران شایسته وارد مناصب میانی و عالی دولت کرد، اما یقیناً تجربه‌ی بالغ بر ده ساله‌ی جنابعالی در قالب «دولت در سایه» و ارتباط گسترده با شبکه حلقه‌های میانی و فعالان مردمی در عرصه‌های اقتصاد، فرهنگ، سیاست و اجتماع، می‌تواند بر غنای این مزیّت بیفزاید.

۳. دولت شهید جمهور در عرصه‌ی سیاست خارجه نیز از نگاه ذلیلانه و ملتمسانه به غرب عبور کرد و با عزّت و اقتدار و حکمت، سطح روابط خارجی با «همه» دولت‌ها را گسترش داد و نقش والایی در تقویت جبهه‌ی مقاومت و آرایش نظم نوین جهانی در راستای توازن قدرت این جبهه در منطقه و جهان داشت، اما تنها با پافشاری بر همان طریق است که ثمرات اقتصادی و امنیّتی آن گسترش روابط، در داخل کشور نمایان خواهد شد.

۴. و در آخر، این ولایتمداری، اخلاص، صداقت، ساده زیستی، تواضع، رأفت، از خود گذشتگی، دنبال منافع شخصی نبودن و پرکاری رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی بود که او را به یکی از نقاط مورد وفاق ملّی جمهوری اسلامی در دهه‌های گذشته تبدیل کرد.

با چنین تحلیلی از دولت سیزدهم، اکنون از جنابعالی که در این چهار شاخصه‌ی اساسی، امتحان خود را با موفقیّت پس داده‌اید، اعلام حمایت نموده و امیدواریم با تداوم و تقویت مزایای دولت سیزدهم، افتخار و آبروی سیاست‌ورزی در نظام اسلامی شوید و با تلاشی مجاهدانه در راستای جهش کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی و سیاسی، پیشران باشید.»

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها