کد خبر: 712769
تاریخ انتشار :

رایزنی امیر قطر و رئیس امارات درباره طرح پیشنهادی بایدن در موضوع غزه

امیر قطر در سفری به ابوظبی با رئیس امارات متحده عربی دیدار و درباره تحولات فلسطین به ویژه نوار غزه گفت‌وگو کرد.

رایزنی امیر قطر و رئیس امارات درباره طرح پیشنهادی بایدن در موضوع غزه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر امروز (یکشنبه) با «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات در ابوظبی دیدار کرد.

دو طرف ضمن بررسی روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت این روابط، پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله اوضاع کنونی غرب آسیا و پیامدهای بحران انسانی نوار غزه را بررسی و بر اهمیت تشدید تلاش‌ها به منظور برقراری آتش‌بس فوری و دائمی در این منطقه و حمایت کامل از غیرنظامیان بر اساس قانون بین‌المللی تأکید کردند.

دو طرف همچنین به بررسی طرح «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در خصوص پایان دادن به بحران نوار غزه پرداختند و بر حمایت امارات و قطر از تمامی طرح‌ها و تلاش‌های جدی برای پایان دادن به تنش‌ها در منطقه، حمایت از غیرنظامیان و دستیابی به افق سیاسی روشن برای صلح عادلانه و فراگیر مبتنی بر راه‌حل دو دولتی و حفاظت از امنیت منطقه و ثبات آن تأکید کردند.

پیشتر بایدن در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) جزئیات طرح ۳ مرحله‌ای رژیم صهیونیستی برای آتش‌بسی را که ادعا می‌کند تحویل حماس شده است، منتشر کرد.

مرحله اول این طرح شامل آتش‌بس کامل، خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نواحی پرجمعیت در غزه، آزادی برخی از اسیران و تحویل اجساد برخی از آنها، بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به منازل خود در غزه و افزایش کمک‌های انسانی می‌شود.

همچنین مرحله دوم این طرح نیز شامل پایان دائمی خصومت‌ها، تعامل برای آزادی اسیران باقی‌مانده و خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از غزه است.

این طرح در مرحله سوم نیز شامل طرح عمده برای بازسازی غزه و تحویل اجساد اسیران به خانواده‌هایشان است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها