کد خبر: 712960
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

مخالفت 23 درصدی جمهوریخواهان با ترامپ/ پاشنه آشیل مخالفان بایدن

تقریبا همه مقام‌ها و سازمان‌های جمهوری‌خواه در حمایت از رییس‌جمهوری سابق آمریکا موضع گرفته‌اند و استدلال می‌کنند که دادگاه به‌درستی برگزار نشده است.

مخالفت 23 درصدی جمهوریخواهان با ترامپ/ پاشنه آشیل مخالفان بایدن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - صدور حکم دادگاه منتهن علیه ترامپ، منجر به بروز تعارضاتی در حزب جمهوریخواه ( حزب متبوع ترامپ) شده است. وبسایت اکسیوس در گزارشی نتایج یکی از اولین نظرسنجی‌های انجام‌ گرفته پس از صدور حکم محکومیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده را منتشر کرد.هیئت منصفه دادگاه منهتن دونالد ترامپ را در ۳۴ فقره جعل سوابق تجاری برای پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن ، در جریان رقابت‌ انتخاباتی ۲۰۱۶ مجرم شناخت. دادستان‌ها گفتند که ترامپ بلافاصله پس از زایمان همسرش ملانیا در سال ۲۰۰۶ با استورمی دنیلز رابطه ای نامشروع  داشته و سپس یک دهه بعد برای جلوگیری از پیامدها و فریب رای‌دهندگان، برای مخفی کردن این ماجرا «حق‌السکوت» پرداخته است.

نظرسنجی «مورنینگ کانسولت» Morning Consult ، نحوه واکنش رای‌دهندگان در انتخابات ماه نوامبر آمریکا که در آن پیش‌بینی می‌شود جو بایدن دموکرات و دونالد ترامپ جمهوری‌خواه به رقابت بپردازند را نشان می‌دهد.نتایج این بررسی نشان می‌دهد که ۴۹ درصد از مستقل‌ها و فقط ۱۵ درصد از جمهوری‌خواهان گفته‌اند که ترامپ به دلیل محکومیت در دادگاه باید به مبارزات انتخاباتی‌اش پایان دهد.۵۴ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده «به شدت» یا «تا حدودی» حکم مجرم بودن ترامپ را تایید می‌کنند در حالی که ۳۴ درصد «به شدت» یا «تا حدودی» با آن مخالف‌اند. در همین حال، از میان آنها که مجرمیت ترامپ را تایید می‌کنند، ۴۹ درصد می‌گویند او نباید به زندان برود و باید آزادی مشروط داشته باشد.

 این نظرسنجی‌ همچنین نشان می‌دهد که رقابت در سطح ملی میان بایدن با ۴۵ درصد و ترامپ با ۴۴ درصد آرا تا حدود زیادی مساوی است.از سوی دیگر در این آمارگیری بی‌اعتمادی عمیق نسبت به سیستم قضایی در آمریکا پس از صدور حکم مجرمیت برای ترامپ نشان داده شد. از هر چهار رای‌دهنده جمهوری‌خواه، سه نفر گفتند که حکم محکومیت ترامپ باعث می‌شود اعتماد کمتری به سیستم عدالت در ایالات متحده داشته باشند.در همین حال ۷۷ درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه و همچنین ۴۳ درصد از مستقل‌ها گفتند که معتقدند این محکومیت با انگیزه آسیب رساندن به حرفه سیاسی ترامپ بوده است.

به رغم مجرم شناخته شدن ترامپ از سوی هیات منصفه، کارزار انتخاباتی رییس‌جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که تا عصر روز جمعه نزدیک به ۵۳ میلیون دلار کمک‌های نقدی آنلاین جهت کمک به کمپین انتخاباتی وی جمع شده است. بر اساس گزارش ایندیپندنت این کارزار اعلام کرد، افتخار می‌کند که این حکم «بیش از همیشه» حمایت حامیان مالی ترامپ را جلب کرده است. سرازیر شدن منابع مالی برای حمایت از رییس‌جمهوری سابق آمریکا معادل بیش از ۲ میلیون دلار در ساعت بود که برای ترامپ رکوردی در پلتفرم (زیرساخت) «وین‌رد» (WinRed) به شمار می‌آید، پلتفرمی که برای جمهوری‌خواهان کمک‌های دیجیتالی جمع‌آوری می‌کند.

نزدیکان ترامپ تصمیم دادگاه را «حکمی ساختگی» نامیدند و گفتند که بلافاصله پس از اعلام این حکم،‌ سیستم جمع‌آوری کمک‌های مالی دیجیتالی به‌دلیل هجوم اهداکنندگان با مشکل فنی موقت مواجه شد.تقریبا همه مقام‌ها و سازمان‌های جمهوری‌خواه در حمایت از رییس‌جمهوری سابق آمریکا موضع گرفته‌اند و استدلال می‌کنند که دادگاه به‌درستی برگزار نشده است. به گفته آنها، اتهامات ترامپ نباید علنی مطرح می‌شد، هیئت‌منصفه بی‌طرف نبود و قاضی نیز مغرضانه عمل کرد؛ اتهاماتی که مقامات دادگاه آن را رد می‌کنند!

 


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها