کد خبر: 713102
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

رویارویی روزنه‌گشایان و خاتمی

خاتمی تاکید کرده است صرفا در صورت تائید صلاحیت یک نامزد انتخاباتی اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت می‌‌کند اما روزنه‌گشایان معتقدند که باید از فرصت انتخابات نهایت استفاده را کرد.

رویارویی روزنه‌گشایان و خاتمی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - ایجاد شکاف بین دو طیف جامعه‌محور و قدرت‌محور اصلاح‌طلبان موضوع تازه‌ای نیست. در چند سال اخیر بارها شاهد افزایش فاصله و حتی تقابل میان آنها بودهایم. خاصه وقتی انتخابات نزدیک می‌شود، دعوای آنها نیز بالا می‌گیرد. جبهه اصلاحات که ریاست آن در دست اتحاد ملتی‌ها یعنی رادیکال‌ترین حزب اصلاح‌طلب است بیشتر به سمت خاتمی نزدیک است و اصرار دارد که از زیربار ناکامی‌های‌ قبلی خود با عدم مشارکت فرار کند. این گروه مایل است که همه تقصیر را گردن دستگاه نظارتی انداخته و با این ادعا که نامزد و گزینه اصلی ندارد، خود را در معرض رای نگذارد تا معلون نشود که به واسته انتخاب‌های قبلی‌اش در انتخابات‌های 92 و 96 و 94 چطور به سبد رای خود ضربه زده است!

در مقابل طیف قدرت‌محور با محوریت احزابی مثل کارگزاران و ندای ایرانیان قرار دارد که اصرار دارد باید هر فرصتی برای حضور در قدرت استفاده کرد. این طیف خیلی به نظر بدنه رای اصلاح‌طلبان یا دلزدگی که از انتخاب‌های سیاسیون در این جریان، وجود دارد اهمیت نمی‌دهد و به این مهم تاکید دارد که کنار گذاشتن صندوق رای یعنی انصراف از فعالیت سیاسی در مقام اجرا و با این با ذات کار حزبی و سیاسی منافات دارد.

در انتخابات قبلی یعنی انتخابات مجلس شاهد بالا گرفتن اختلاف به این دو طیف بودیم و نتیجه‌اش شد بیانیه روزنه‌گشایان. اکنون اما با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری می‌بینیم که روزنه‌گشایان دوباره صدایشان را بلند کردند و حتی مقابل سیدمحمد خاتمی ایستادند. 

شاهد هم بیانیه‌ای است که دیروز و بعد از بیانیه خاتمی منتشر کرد. در حالی که سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق طی بیانیه‌ای برای شرکت در انتخابات شرط گذاشت و تاکید کرد: «ضمن تائید راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات، اگر پیشنهاد جبهه محقق شود، در انتخابات شرکت می‌کنم.» روزنه‌گشایان از راهگشایی گفتند!

آقای خاتمی تاکید کرده است صرفا در صورت تائید صلاحیت یک نامزد انتخاباتی اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت می‌‌کند اما روزنه‌گشایان معتقدند که «باید تلاش کنیم با فاصله‌گرفتن و دوری‌جستن از ایجاد دوقطبی‌های کاذب در عرصهٔ سیاست و اجتماع، مانع عمیق‌تر شدن شکاف دولت و ملت بشویم و از فرصت انتخابات هم نهایت استفاده را بکنیم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها