کد خبر: 713126
تاریخ انتشار :

حاجی‌دلیگانی: ثبت‌نام بالای نمایندگان برای ریاست‌جمهوری قابل توجیه نیست

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر می‌گوید: این تعداد از نمایندگان که در حال حاضر در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند، قابل توجیه نیست؛ ولی خوشبخانه مرجعی به نام شورای نگهبان وجود دارد که بتواند صلاحیت اینکه چه تعداد از این افراد برای چنین کار مهمی در کشور واجد شرایط کامل هستند را برای ریاست‌جمهوری تایید کند.

حاجی‌دلیگانی: ثبت‌نام بالای نمایندگان برای ریاست‌جمهوری قابل توجیه نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در فاصله پنج روز ثبت‌نام برای نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۸۰ نفر برای این رقابت سیاستی اسم‌نویسی کردند که آمار نشان می‌دهد نیمی از این افراد، نمایندگان فعلی و سابق مجلس هستند و از طرفی، نام چهار نفر از اعضای هیات دولت هم در این بین دیده می‌شوند.

از این‌رو، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید.

* در اصل اینکه افراد احساس کنند حضور آن‌ها برای انتخابات مهم است و بخواهند به نوعی در این صحنه مشارکت پیدا کنند و چنانچه حضور هر کدام باعث گرمی و شور و نشاط در انتخابات شود، خوب است.

* خوشبختانه با توجه به اصلاح قانونی که در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاده، این تعداد توانستند در این دور از انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند که اگر این اصلاح قانون انجام نمی‌شد، تعداد بیشتری در انتخابات ثبت‌نام می‌کردند.

* بالاخره چرایی اینکه این تعداد از همکاران ما برای ثبت‌نام در انتخابات حضور پیدا کردند را باید از خود آن‌ها سوال کرد؛ شاید یک احساس و تکلیفی کرده‌اند که بتوانند مشکلی را حل کنند یا به هر حال بتوانند کاری برای کشور انجام دهند.

* این مسئله از زاویه دیگری نیز حائزاهمیت است؛ اینکه بالاخره عمده نمایندگانی که بین مردم هستند، شاید بیشتر با مشکلات اقتصادی مردم و دیگر مباحث که مردم انتظار حل آن‌ها را دارند، مواجه هستند.

* اما این تعداد از نمایندگان که در حال حاضر در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند، قابل توجیه نیست؛ ولی خوشبخانه مرجعی به نام شورای نگهبان وجود دارد که بتواند صلاحیت اینکه چه تعداد از این افراد برای چنین کار مهمی در کشور واجد شرایط کامل هستند را برای ریاست‌جمهوری تایید کند.

* به نظر می‌رسد این تعداد که ثبت‌نام کرده‌اند اگر برنامه‌هایشان را برای عبور از مشکلات فعلی کشور با شفافیت و خیلی روشن اعلام کنند، می‌توانند به انتخاب درست مردم در انتخابات، کمک کنند. 

* به هر حال تعدادی از افراد کابینه دولت سیزدهم هم برای انتخابات ثبت‌نام کردند. باید بگویم دوران اینکه افراد فقط روی مباحث جناحی، تصمیم‌گیری کنند، گذشته است. در حال حاضر مردم بایستی توانمندی‌های افراد را ببینند و با توجه به برنامه‌ها و راهکارها، روی به تصمیم‌گیری بیاورند.

* نامزد‌ها باید راهکار ارائه دهند که برای مردم ملموس باشد و این راهکار‌ها نباید به صورت کلی باشد، بلکه صریح و شفاف مطرح کنند، هرچند عملکرد خود افراد هم در دوران وزارت، یا نمایندگان در دوران نمایندگی خود، می‌تواند در انتخاب کمک کند که یک وزیر یا نماینده در دوران مسئولیت‌اش چه کار‌هایی کرده است، بنابراین می‌تواند یک راهنمایی برای انتخاب مردم برای آینده باشد.

منبع: رویداد 24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها