کد خبر: 713137
تاریخ انتشار :

اولیانوف: قطعنامه اخیر، همکاری ایران و آژانس اتمی را پیچیده‌تر می‌کند

نماینده روسیه در وین عنوان کرد که تایید صدور قطعنامه ضدایرانی در جلسه شورای حکام تنها باعث پیچیده‌تر شدن روابط ایران و رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد شد.

اولیانوف: قطعنامه اخیر، همکاری ایران و آژانس اتمی را پیچیده‌تر می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

میخائیل اولیانوف، نماینده ویژه روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز سه‌شنبه در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: چین و روسیه به قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رای منفی دادند چراکه این قطعنامه به شکل حائز اهمیتی همکاری میان تهران و مدیرکل آژانس اتمی را پیچیده‌تر خواهد کرد. به همین خاطر ۱۲ کشور از جهان جنوب رای ممتنع دادند.

دیپلمات‌ها گفته‌اند در این قطعنامه که توسط انگلیس، فرانسه و آلمان ارائه شده است، از ایران خواسته شده تا درباره ذرات اورانیوم کشف‌شده در ۲ سایت توضیح دهد، همکاری با آژانس را بهبود بخشد و از تصمیم خود برای لغو انتصاب بازرسان باتجربه آژانس بازگردد.

نمایندگی ایران در سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرده تهران در چارچوب موافقت‌نامه پادمان جامع تاکنون با آژانس همکاری کاملی کرده است و تمام مواد و فعالیت‌های هسته‌ای ایران به طور کامل به آژانس اعلام گردیده و توسط آژانس راستی‌آزمایی شده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها