کد خبر: 713239
تاریخ انتشار :

بحران مهاجرت و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

تهدید عجیب و بی سابقه ترامپ/ آمریکا در وحشت فرو رفت/ سربازان مسلح مرد مونارنجی آماده حمله به مهاجران

بسیاری از مهاجران نگران انتخاب شدن ترامپ هستند. بسیاری از مهاجران قصد خروج از آمریکا را دارند. بسیاری از لاتین تبارها ثروت خود را از حساب های آمریکایی خارج کرده اند و افرادی که قصد اقامت دائمی در آمریکا را دارند، از تصمیم خود عقب نشینی کرده اند.

تهدید عجیب و بی سابقه ترامپ/ آمریکا در وحشت فرو رفت/ سربازان مسلح مرد مونارنجی آماده حمله به مهاجران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در جدیدترین اظهارنظرش اعلام کرده که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور، بزرگترین فرآیند اخراج مهاجران در تاریخ آمریکا را اجرا خواهد کرد.

به نظر می رسد مساله «مهاجرت» بزرگترین مساله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد. این مساله نه تنها آمریکا بلکه اروپا را هم با خود درگیر کرده است.

طبق گزارشی که اخیرا الجزیره منتشر کرده است، اروپا تا 100 الی 150 سال دیگر در اختیار مهاجران قرار خواهد گرفت و ممکن است به زودی جنگی داخلی بین مردم بومی و مهاجران دربگیرد (اینجا بخوانید).

این مساله در انتخابات آمریکا نیز به بحرانی بزرگ تبدیل شده است. گزارش ها حاکی از این است که بیش از اقتصاد، سیاست خارجی، مساله امنیت ملی و مسائل فرهنگی، مساله «مهاجرت» در صدر مسائل حیاتی و مهم در انتخابات 2024 قرار دارد. مهاجران بخش وسیعی از شهروندان ایالات متحده را تشکیل می دهند و مساله اخراجشان می تواند سرنوشت آمریکا را تغییر دهد.

ترس مهاجران از طوفانی به نام ترامپ

شواهد گویای این است که بسیاری از مهاجران، اقلیت های مذهبی و نژادی نگران انتخاب شدن ترامپ هستند. گزارش رسانه های مختلف نشان می دهد که بسیاری از مهاجران قصد خروج از آمریکا را دارند، بسیاری از لاتین تبارها ثروت خود را از حساب های آمریکایی خارج کرده اند و بسیاری از افرادی که قصد اقامت دائمی در آمریکا را دارند، از تصمیم خود عقب نشینی کرده اند.

مساله مهاجرت به آمریکا همزمان شده است با قدرت گیری راست افراطی در سایر مناطق غربی به خصوص کشورهای اروپایی. همزمان با کشمکش طبقه سفیدپوست آمریکا با مهاجران، بسیاری از راست های افراطیِ مخالف با مهاجرت در اروپا به قدرت رسیده اند. هلند، لهستان، مجارستان و چند کشور کلیدی دیگر به طور کامل در اختیار راست های افراطی قرار گرفته اند و برخی کشورها مانند آلمان و فرانسه و انگلستان نیز شروع به تغییر سیاست های مهاجرپذیری خود کرده اند.

با این حال، وضعیت مهاجرت در ایالات متحده بغرنج تر است. آمریکا از ابتدای تاریخ خود تا کنون درگیر اختلافات نژادی و قومی بوده است. مساله برده داری باعث جنگ داخلی چند ساله در آمریکا شد و اگرچه در نهایت به لغو برده داری انجامید اما این بحران هنوز نیز ادامه دارد. با ورود مهاجران چینی، مسلمان و لاتین تبار به آمریکا مساله مهاجرت بغرنج تر شد.

طبقات سفیدپوست سنتی مواضع تندتری گرفتند. با به قدرت رسیدن ترامپ در سال 2016، این طبقات تندرو پایگاه سیاسی قدرتمندی یافتند و به صورت گروه های شبه نظامی مسلح، شروع به تهدید مهاجران نمودند. به همین دلیل، بسیاری معتقدند قدرت گیری ترامپ و آغاز فرآیند مهاجرت می تواند به جنگی بزرگ تبدیل شود.

مساله مهاجرت چنان بزرگ و جدی شده که حتی بایدن نیز به ظاهر تصمیم به اتخاذ موضع تند گرفته است. رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا گفته که با صدور فرمانی از پناهندگی سیاسی مهاجرانی که به طور غیرقانونی از مرز عبور می‌کنند، جلوگیری می ‌کند. با این حال، بایدن تاکید کرده که ترامپ درباره پرونده مهاجرت به او حمله کرده در حالیکه مرز آمریکا موضوعی نیست که از آن به عنوان سلاح سیاسی استفاده شود. موضع دوگانه بایدن باعث شده مهاجران از او روی گردان شوند. آنها انتظار دارند بایدن از آنها دفاعی محکم کند تا آنها نیز از او حمایت کنند.

لاتین تبارها در سال 2020 سهم زیادی در پیروزی بایدن داشتند و بسیاری معتقدند در انتخابات 2024 نیز سهم زیادی در نتیجه انتخابات خواهند داشت اما سستی بایدن می تواند این جمعیت قابل اعتناء را از رای دادن منصرف کند.

با این حال، غالب مهاجران معتقدند که خطر ترامپ به مراتب بیشتر از بایدن است. شواهد گویای این است که جو عمومی در آمریکا مساعد نیست. محسن، مهاجری ایرانی که سه سال است در آمریکا ساکن است، در این رابطه می گوید: «بسیاری از مهاجران از بازگشت ترامپ ترسیده اند. این ترس در میان مسلمانان بیشتر است چرا که ترامپ موضع تندتری نسبت به آنان دارد.

همچنین، بسیاری از مهاجرانی که هنوز اقامت دائم نگرفته اند وحشت زده شده اند؛ چرا که می دانند تهدید ترامپ شامل آنان هم می شود و فقط مربوط به مکزیکی هایی که به صورت غیرقانونی وارد مرز آمریکا شده اند، نیست. ترامپ در سال 2016 نیز نشان داد که دشمن مهاجران است اما به نظر می رسد ورژن 2024 او از ورژن 2016 او هم خطرناک تر است.»

مسلح شدن پسران مغرور؛ وحشتی که آمریکا را فراگرفته

آنچه وضعیت آمریکا را ترسناک تر کرده، فعالیت گروه های شبه نظامی تندرو به نفع ترامپ است. بر اساس گزارشی که اخیرا رویترز منتشر کرده گروه های تندرو و راست گرایی مانند «پسران مغرور» مسلح شده و آماده ملحق شدن به کمپین انتخاباتی ترامپ هستند (اینجا بخوانید).

مساله اصلی این گروه های نژادپرست «مهاجران» است. آنها از ترامپ خواسته اند در جنگ با مهاجران از آنها استفاده کند. این مساله می تواند شکاف اجتماعی در آمریکا را شدیدتر کند و حتی منجر به جنگ داخلی شود. از این رو، نگرانی دموکرات ها هر روز بیشتر می شود و آنها تمام تلاش خود را می کنند که ترامپ پیروز انتخابات نوامبر 2024 نشود.

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها