کد خبر: 713383
تاریخ انتشار :

به نقل از دیگران؛

دوئل کارآمدی / دو قطبی جهانگیری - قالیباف؟

سازندگی نوشت: باید هوشیار بود و با پرهیز از نیفتادن در دام دوگانه‌سازی‌های کاذب، از دوگانه اصلی غافل نشد. «دوگانه کارآمدی»؛ کارآمدی توسعه‌گرایانه در مقابل کارآمدی عوام‌گرایانه؟

دوئل کارآمدی / دو قطبی جهانگیری - قالیباف؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - تکلیف نامزدهای تایید صلاحیت شده هنوزم معلوم نیست و صرفا اخبار غیر رسمی منتشر شده است. روزنامه سازندگی در تحلیل آرایش نیروهای سیاسی این انتخابات از چهار گزینه اسحاق جهانگیری(اصلاح‌طلب)، علی لاریجانی(میانه‌رو)، محمدباقر قالیباف(اصول‌گرا) و سعید جلیلی(بنیادگرا) نام می‌برد. با توجه به دوگانه لاریجانی - جلیلی که همان روز اول ثبت‌نام‌ها ایجاد شد، از دوئل قالیباف و جهانگیری می‌گوید.

این گزارش به تجربه رقابت این دو چهره در انتخابات 96 اشاره کرده و ادامه داده: «بعد از یک دهه، کلیدواژه دوگانه تعیین ریاست جمهور از دیپلماسی به میدان یا به عبارت صریح‌تر از سیاست ‌خارجی به تدبیر داخلی و از رویکرد سیاسی به راهبرد کارآمدی، شیفت خواهد کرد. آن‌موقع است که باید دید جامعه ایران براساس سوابق و کارنامه این افراد، به کدام تعریف از کارآمدی، اعتماد خواهد کرد و اقبال نشان خواهد داد. به کارآمدی توسعه‌گرایانه به دور از نمایش‌های رسانه‌ای اسحاق جهانگیری با آن سوابق درخور در وزارت صنایع دولت اصلاحات و تجارب ذی‌قیمت‌اش در دولت تدبیر و امید با لحاظ فشارها و تحریم‌های دوران مسندنشینی ترامپ در آمریکا یا به کارآمدی عوام‌گرایانه با اتّکا به شوآف‌های جهادی محمدباقر قالیباف که بیش از یک دهه اداره پایتخت کشور را در کسوت شهردار تهران عهده‌دار بود که اگر از حواشی و مباحث مطروحه در باب منسوبان و منصوبان‌اش درگذریم -که تکرار مکررات است- در حداقلی‌ترین و خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، نمی‌توان نسبت به نقد صاحب‌نظران از اداره گران شهر و مدیریت پرهزینه تهران چشم پوشید.»

سازندگی در پایان نوشته: « باید منتظر ماند و دید که در شرایط سخت امروز جامعه ایران که در طیّ 3 سال اخیر، نشانه‌های سوءمدیریت در بخش‌های متعدد و متکثر زندگی روزمره مردمان این سرزمین سایه افکنده، کدام‌یک از این دو چهره خواهند توانست اکثریت رای‌دهندگان را به دنبال خود گسیل دارند؟ که البته؛ همه اینها با فرض تمهید مسیری یکسان برای این دو تن از سوی شورای نگهبان قابلیت آزمون خواهد داشت. چه اگر اتمسفر انتخابات بسان 1400 باشد که دیگر اوضاع به کل فرق خواهد کرد. چه از جهت کیفیت رقابت خواص و چه از حیث کمیت مشارکت عوام. مخلص کلام؛ باید هوشیار بود و با پرهیز از نیفتادن در دام دوگانه‌سازی‌های کاذب، از دوگانه اصلی غافل نشد. «دوگانه کارآمدی»؛ کارآمدی توسعه‌گرایانه در مقابل کارآمدی عوام‌گرایانه؟ انتخاب با ماست … »

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها