کد خبر: 713601
تاریخ انتشار :

مناظره‌های انتخابات به صورت زنده از رادیو نیز پخش خواهد شد

نشست خبری معرفی برنامه‌های انتخاباتی رادیو در ساختمان شهدای رادیوی صداوسیما با حضور رضا کوچک‌زاده برگزار شد.

مناظره‌های انتخابات به صورت زنده از رادیو نیز پخش خواهد شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رضا کوچک‌زاده دبیر ستاد انتخابات معاونت صدا و مدیر رادیو انتخاب و رادیو گفتگو در ابتدای این نشست اظهار کرد: ما اولین تجربه راه‌اندازی رادیو انتخاب را سال ۹۴ داشتیم و تا امروز چند شبکه رادیویی مناسبتی ویژه انتخابات را تجربه کرده‌ایم. بعد از شهادت دکتر رئیسی بر اساس تصمیم سازمان صداوسیما ستاد انتخابات رادیو شکل گرفت و در ادامه دستور راه‌اندازی مجدد رادیو انتخاب صادر شد و با توجه به تجربه‌ای که در دوره‌های گذشته شکل‌گیری رادیو انتخاب داشتیم ما یک سری راهبردها و رویکردها در نظر گرفتیم و سعی داریم در جهت این راهبردها و رویکردها قدم برداریم.

کوچک‌زاده خاطرنشان کرد: تجربه این چند دوره ما را به چهار سطح ارتباطی مردم با مردم، مسئولین با مسئولین، مسئولین با مردم و مردم با مسئولین رسانده و هدف این شبکه ایجاد مشارکت بیشتر در انتخابات است. اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی از رویکردهای اصلی رادیو انتخاب است. رسانه‌های معاند به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی و وارونه‌سازی و نمایش ناکارآمدی هستند و ما برای خنثی‌سازی عملکرد این شبکه‌ها نیز برنامه داریم.

وی افزود: برای این دوره انتخابات هفت عنوان برنامه روتین تعریف کردیم که از ۶:۳۰ تا ۱۲ شب برنامه‌ها به صورت زنده پخش خواهند شد. تلاش ما بر این بوده که در سری جدید رادیو انتخاب برنامه‌های تعاملی بیشتری داشته باشیم تا مخاطبان بتواند بیشتر دغدغه‌ها و انتظارات خود را بیان کنند. در فضای مجازی هم سعی کردیم از حداکثر ظرفیت استفاده شود. متناسب با اسناد بالادستی که در ستاد انتخابات سازمان طراحی می‌شود، طراحی برنامه‌های ما صورت گرفته و تلاش داریم حضور حداکثری مردم را پوشش دهیم و درخواست‌ها و انتظارات مردم را به ستادهای نامزدها تحویل دهیم.

کوچک‌زاده خاطرنشان کرد: برخی برنامه‌ها گفتگومحور طراحی شده‌اند و حداکثر ظرفیت برنامه‌های گفتگومحور در سرفصل‌های سیاسی، اقتصادی، علم و فناوری و فرهنگی تعریف شده‌اند تا هم در انتخاب اصلح به مردم کمک کنیم و هم برای مخاطبانمان آگاهی‌بخشی داشته باشیم.

وی افزود: معمولا رسم بر این است که با شروع کار ستاد انتخابات سازمان از ظرفیت برنامه‌های موجود شبکه‌های رادیویی استفاده مطلوب شود. بر اساس دستور معاونت صدا هر شبکه مسئول تهیه و پخش چند برنامه شاخص است. در حال حاضر تمام ظرفیت رادیو و برنامه‌های شاخصی که داشت و یا برنامه‌هایی که از الان طراحی می‌شوند معطوف به انتخابات خواهد شد.

مدیر رادیو انتخاب درباره آغاز برنامه‌های مناظره برای روزهای پیش از انتخابات گفت: از هفته گذشته ساخت و پخش این برنامه‌ها در رادیو آغاز شده و ما هفته قبل بین سردبیر خبرگزاری تسنیم و سردبیر روزنامه هم‌میهن نود دقیقه مناظره در حوزه انتخابات داشتیم. طراحی یک برنامه مناظره با حضور نمایندگان نامزدهای انتخابات را خواهیم داشت.

کوچک‌زاده تأکید کرد: در سال‌ها و دوره‌های گذشته نامزدها در چهار شبکه رادیویی حضور داشتند ولی در دوره حاضر با توجه به محدودیت زمانی موجود نامزدها در رادیو حاضر نخواهند شد اما برنامه‌های مناظره‌ها به صورت زنده از رادیو ایران و انتخاب پخش خواهد شد. علاوه بر برنامه مناظره‌ها، برنامه‌هایی که نامزدها در سیما دارند را به صورت همزمان پخش خواهیم کرد.

وی افزود: در رادیو انتخاب دوره‌های گذشته پایگاه اطلاع‌رسانی راه‌اندازی کردیم اما امسال کمی فعالیتمان در فضای مجازی را تغییر دادیم. امسال از حضور مجریان شاخص شبکه‌های رادیویی نیز بهره‌مند خواهیم شد.

دبیر ستاد انتخابات معاونت صدا درباره پخش برنامه‌های رادیویی برای جوانان گفت: برای جوانان برنامه ویژه‌ای در رادیو انتخاب تدارک دیده شده، برای رای اولی‌ها هم در رادیو صبا برنامه‌ای ویژه در نظر گرفته شده است.

کوچک‌زاده در پایان با اشاره به ساخت مستندهای رادیویی در دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: امسال برای اولین بار نامزدها دو مستند رادیویی هم تولید خواهند کرد و هر یک از نامزدها پس از تولید، این دو مستند را در اختیار رادیو قرار خواهد داد و بر اساس زمانی که ستاد انتخابات سازمان تعیین کند، این مستندها پخش خواهد شد.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها