کد خبر: 713760
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با محمدعلی پورمختار

پورمحمدی پشتوانه و برنامه قوی دارد

یک فعال سیاسی گفت: آقای پورمحمدی چون دبیر عالی جامعه روحانیت است، می‌تواند پشتوانه قوی‌ای داشته باشد. روحانیون می‌توانند برای او تأثیرات مثبتی ایجاد کنند. از طرف دیگر اگر برنامه‌هایی قوی ارائه دهد ممکن است در حوزه اجتماعی هم نگاه‌ها به نفع او تقویت شود.

پورمحمدی پشتوانه و برنامه قوی دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز - انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک است و نامزدها هم تبلیغات خود را آغاز کرده‌اند و مردم مشغول ارزیابی نقطه‌نظرات آنها هستند. در این بین هر یک از نامزدها چه ظرفیت‌هایی دارند که می‌توانند بر آنها حساب باز کنند؟

محمدعلی پورمختار، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «فضای انتخاباتی خوشبختانه مثبت است و سطح مشارکت رو به رشد است و با نگاهی به نظرسنجی‌ها مشخص می‌شود که مردم می‌خواهند در انتخابات حضور یابند. شش نامزدی که تأییدصلاحیت شده‌اند هم فضای رقابتی را چندقطبی کرده‌اند و به رغم اینکه پنج نفر از جریان اصولگرایی و یک نفر از اصلاح‌طلبان در صحنه حضور دارند اما مانند گذشته فضا دوقطبی نیست و اکنون با یک سه‌قطبی روبه‌رو هستیم. صحبت‌های اولیه همه نامزدها هم حکایت از داشتن برنامه است و البته ادامه‌دادن راه شهید رئیسی. وقتی می‌دانیم که مردم هم به عملکرد آقای رئیسی نگاه مثبتی داشتند، امیدوار می‌شویم فردی انتخاب شود که ضمن ادامه راه آقای رئیسی بتواند در حوزه اقتصادی، سیاست داخلی و البته سیاست خارجی و رفع تحریم‌ها قدم‌های مثبتی بردارد».

او ادامه داد: «به جز آقای پزشکیان بقیه نامزدها اصولگرا هستند و همه از سنتی‌ و میانه‌رو تا نواصولگرا و انقلاب همه و همه در یک جریان کلی به نام اصولگرایی می‌گنجند. آقای پورمحمدی هم مسیر کلی‌اش در جریان اصولگراست و چون دبیر عالی جامعه روحانیت است، می‌تواند پشتوانه قوی‌ای داشته باشد. روحانیون می‌توانند برای او تأثیرات مثبتی ایجاد کنند. از طرف دیگر اگر برنامه‌هایی قوی ارائه دهد ممکن است در حوزه اجتماعی هم نگاه‌ها به نفع او تقویت شود».

این فعال سیاسی همچنین درباره قالیباف و جلیلی هم بیان کرد: «در سال‌های اخیر علیه آقای قالیباف تخریب‌هایی صورت گرفت که البته به میزانی تأثیرگذار هم بود و دیدیم که در انتخابات مجلس به طرز معناداری رأی او کاهش پیدا کرد که البته دلیل دیگر کاهش رأی آقای قالیباف کاهش مشارکت به طور کلی بود اما به نظر من این تخریب‌ها اثر بسیار گسترده‌ای نداشت؛ کمااینکه او، هم توانست در مجلس بار دیگر رئیس شود و هم آنکه شورای نگهبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری صلاحیتش را تأیید کرد. آقای جلیلی هم نمی‌تواند تضمین دهد که دقیقا و عین‌به‌عین راه شهید رئیسی را ادامه خواهد داد و تفاوت‌هایی میان تیم او و تیم آقای رئیسی وجود دارد؛ هرچند به طور کلی همه نامزدها از ضرورت ادامه‌دادن راه آقای رئیسی سخن می‌گویند. اما به هر حال آقای جلیلی رأی بدنه انقلاب و حزب‌اللهی را با خود به همراه دارد».

پورمختار در پایان درباره وضعیت انتخاباتی پزشکیان گفت: «آقای پزشکیان فردی توانمند در حوزه بیان است و به قرآن و نهج‌البلاغه تسط خوبی دارد. از سوی دیگر به واسطه سال‌ها نمایندگی‌‌اش در مجلس نسبت به مسائل کشور آگاهی خوبی دارد و به نظرم به نسبت سایر نامزدها ارتباطات مردمی بیشتر و گسترده‌تری دارد. اینها نقاط قوت او است. از منظر تشکیلاتی هم همه اصلاح‌طلبان و حتی اصلاح‌طلبان رادیکال که در انتخابات اخیر مجلس، انتخابات را تحریم کرده بودند از او حمایت می‌کنند. اگر آقای پزشکیان بتواند آراء خاکستری به میدان بکشاند شاید بتواند شانسی برای خود متصور شود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها