کد خبر: 713848
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

توقع اصلاح‌طلبان از پزشکیان

فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب می‌گوید: باید از همین حالا بپذیریم که اگر «پزشکیان» ⁩ رییس‌جمهو ⁩ شود، قرار نیست «شق‌القمر»⁩ کند.

توقع اصلاح‌طلبان از پزشکیان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - تایید صلاحیت مسعود پزشکیان مورد استقبال جدی اصلاح‌طلبان قرار گرفته و شاهدیم که هم جبهه اصلاحات پشت او ایستاده، هم رسانه‌های اصلاح‌طلب یکصدا در حمایت از وی می‌نویسند. به قول عباس سلیمی نمین اصلا‌ح‌طلب‌ها حول محور او متفق هستند و امید دارند که از پس رقبای متفرق برآیند. 

آنچه در این میان خوب به چشم می‌آید اما سطح انتظار متفاوتی است که از پزشکیان دارند. این را در واکنش‌ها به اولین حضور تلویزیونی وی می‌توان دریافت. بسیاری از اصلاح‌طلبان مثل محمود صادقی و جواد امام او را ضعیف ارزیابی کرده و شروع به انتقاد کردند. برخی نیز مثل احمدزیدآبادی از تفاوت او با روحانی و خاتمی گفته و در راستای تحلیل الگوی انتخاباتی وی کوشیدند. برخی دیگر اما به حمایت از پزشکیان پرداخته و رویکرد او مبنی بر ندادن وعده‌های بزرگ را ارج نهادند. این گروه سعی کرده‌اند واقع بین باشند و بدنه رای خود را نیز برای کاهش انتظارات از پزشکیان آماده کنند. مثلا مصطفی فقیهی با عنوان «توقع از پزشکیان؛ «روان جامعه» در پَسارییس‌جمهوریِ او» نوشت: «️باید از همین حالا بپذیریم که اگر «پزشکیان» ⁩ رییس‌جمهو ⁩ شود، قرار نیست «شق‌القمر»⁩ کند؛ که تجربه‌ی دوران «روحانی»⁩ نشان داد نمی‌توان در یک چارچوبِ مشخص، «وعده‌های فضایی» و توقعِ «فراچارچوبیِ پرهزینه» داشت. ‌️بحثِ من اما، یک تفاوت ماهوی‌-گفتمانی‌ست که «تاثیرِ حداقلیِ روانی» بر زندگی شخصی-عمومیِ مردم دارد و «آزادیِ روانِ جامعه»⁩ را از شرّ تفکر استرس‌زای تندروها نجات دهد. ‌️مصداق می‌خواهید؟ به تفاوت ⁧ آذری جهرمی با زارع‌پور  بیاندیشید.»

به نظر می‌رسد که گروه آخر نگاهی منطقی‌تر به ظرفیت‌های پزشکیان و شرایط او دارند، اما آیا این سطح از توان و امکان می‌تواند سرمایه اجتماعی ریزش کرده اصلاح‌طلبان را مثل رسانه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب به وجد آورده و به حمایت از مسعود پزشکیان در این انتخابات ترغیب کند؟ 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها