کد خبر: 713924
تاریخ انتشار :

یاسین رامین کیست؟

یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین به خاطر دست داشتن در پرونده اختلاس با شکایت جمعیت هلال احمر ایران و ازدواج با مهناز افشار بازیگر مشهور سینمای ایران بسیار در سال‌های اخیر پرحاشیه بوده است. هم اکنون با اینکه وی در خارج از کشور به سر می‌برد، اعلان قرمز برایش صادر شده است.

یاسین رامین کیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یاسین رامین آقازاده و همسر مهناز افشار چندی است که نامش در پرونده اختلاس از هلال احمر و ماجرای شیرخشک‌های آلوده شنیده می‌شود. او اردیبهشت ماه امسال با نقض رای تبرئه‌اش در دیوان عالی کشور به ۳ سال حبس و جریمه ۸۷۳.۸۸۷ یورویی محکوم شد. دیوان عالی کشور حکم تبرئه یاسین رامین در دادگاه تجدید نظر در پرونده اختلاس از سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر را نقض کرده است. جالب اینجا است که سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از سال ۱۳۹۳ شکایت خود را ثبت کرده است و اتهامات یاسین رامین نیز در این پرونده «اختلاس، تصرف غیرقانونی و حیف و میل اموال دولتی» عنوان شده بود. حالا پس از حدود ۱۰ سال وی باید برای سه سال حبس به زندان برود. اگرچه یاسین رامین پس از رای دادگاه تجدید نظر از کشور خارج شده است. جالب است که «خیانت در امانت» و «انتقال مال غیر» از جمله عناوین مجرمانه یاسین رامین در این پرونده بود.

یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین، مشاور مطبوعاتی دولت محمود احمدی‌نژاد و معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم است. محمدعلی رامین، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد با انتشار متنی در شبکه داخلی "ایتا" از فرزندش یاسین رامین و عروسش مهناز افشار "اعلام برائت" کرد. او روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت در برائت‌نامه خود با "ساده لوح" خطاب کردن پسرش مدعی شد که ازدواج او با مهناز افشار، هنرپیشه سینما، برای "بهره‌برداری از موقعیت همدیگر" بوده است.

بیوگرافی یاسین رامین

یاسین رامین متولد سال ۱۳۶۰ در تهران است. او که ۴۳ سن دارد. با مهناز افشار بازیگر مشهور سینمای ایران ازدواج کرد و این ازدواج حواشی زیادی را برای هر دو نفر ایجاد کرد. آن‌ها در سال ۱۳۹۳ با هم ازدواج کردند. از همان ابتدا نیز به نظر می‌رسید که محمد علی رامین با این ازدواج مخالف باشد. با اینحال طولی نکشید که روابطشان به طلاق منجر شد. یاسین رامین و مهنزا افشار در سال ۱۳۹۸ طلاق گرفتند. آن‌ها یک فرزند دختر نیز دارند.

حواشی مهناز افشار و یاسین رامین

یاسین رامین از زمانی که با مهناز افشار هنرپیشه سینما ازدواج کرد، انتقادات زیادی را به جان خرید. مهناز افشار از همان ابتدا گفته بود که با پدرشوهرش اختلافاتی دارد، اما مشخص نشد که این اختلافات چه بوده است. مهناز افشار نیز که به خاطر ازدواج با یک آقازاده از طرف افکار عمومی تحت فشار بود، شرایطش با شکایت جمعیت هلال احمر ایران از یاسین رامین بدتر شد. در آن زمان مهناز افشار سعی کرد تمام قد پشت یاسین رامین بایستد. آذر ۹۷ مهناز افشار رسانه‌ها را تهدید به شکایت کرد و از آن‌ها خواست که درباره پرونده شیرخشک و مهریه میلیاردی‌اش شایعه‌پراکنی نکنند. اما با محکومیت یاسین رامین در سال ۱۳۹۸ که عملاً به ۱۷ سال حبس محکوم شده بود، روابطشان به تیرگی گرایید و مهناز افشار در شبکه اجتماعی خود از طلاقش سخن گفت.

البته حواشی مهناز در زمان تولد فرزندش هم زیاد بود. چراکه آنان تصمیم گرفتند در سال ۸۴ برای به دنیا آوردن فرزندشان به خارج از کشور سفر کنند. پس از جدایی مهناز افشار با انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش نوشت: «هر آدمی ضعیف یا قوی یک وجودی داره. ولی وقتی تصمیم می‌گیری یک مادر مجرد باشی باید دوتا وجود داشته باشی و اونارو برای خودت و فرزندت قوی‌تر هم بکنی.»

پرونده‌ هلال احمر یاسین رامین

یاسین رامین نخستین سمت مهمش را به عنوان مدیریت پیشین شرکت دارویی «رشد» بر عهده گرفت. این شرکت برای خرید دارو و تجهیزات دارویی در آلمان فعالیت می‌کرد. جالب اینکه او از کارمند پیمانی جمعیت هلال احمر یکباره از سوی مدیرعامل وقت سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت رشد انتخاب شد. در مرداد ماه ۱۳۸۸ به عنوان مدیرعامل شرکت رشد انتخاب شد. بر اساس نظر کارشناسی یک موسسه حسابرسی آلمانی، ارزش شرکت رشد در بدو مدیرعاملی رامین، ۵۴۰ هزار یورو تعیین و بر اساس همین ارزیابی نیز ۳۵ درصد سهام باقی مانده نیز توسط شرکت رشد خریداری می‌شود؛ و شرکت رشد که تنها ۶۵ درصدش دولتی بوده و بقیه مالکیت آن را سهامداران محلی داشتند، به طور کامل در اختیار جمعیت هلال احمر قرار می‌گیرد.

عدم همکاری رامین به عنوان مدیرعامل شرکت رشد با صاحب سرمایه اصلی یعنی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، منجر به این می‌شود که در تاریخ ۳۰ خرداد سال ۹۱ هلال احمر طی نامه‌ای رسمی اعلام می‌کند رامین از هرگونه اقدام تجاری و اقتصادی در شرکت رشد ممنوع است و سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر پنج اسفند سال ۹۲ فرد جدیدی را به عنوان مدیرعامل شرکت رشد منصوب می‌کند. در همان آیام نیز رامین که قرار بوده آبان سال ۹۳ با مدیرعامل جدید شرکت برای انجام مراحل نقل و انتقال مدیرعاملی در آلمان ملاقات کند، با اخذ پنج هزار یورو تنخواه و هزینه بلیت هواپیما به مبلغ سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به آلمان می‌رود، اما سر قرار نمی‌رود و با استفاده از همین تنخواه دریافتی به آلمان رفته و در تاریخ هفتم خرداد ۹۳ سهام شرکت رشد را به نام خود منتقل می‌کند. نهایتاً نیز شرکت رشد در تاریخ دوم مهر سال ۹۵ به علت فقدان دارایی منحل می‌شود. این پرونده با شکایت هلال احمر منجر به حکم می‌شود. در این پرونده برای رامین از سوی شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری دو تهران ویژه کارکنان دولت حکم صادر و این فرد جمعاً به ۱۷ سال حبس محکوم شده است که در صورت قطعیت، مجازات اشد یعنی هفت سال حبس اجرا می‌شود. او متهم شده بود که دو میلیون یورو از جمعیت هلال احمر برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی دریافت کرده، اما این مبلغ را به فروشنده تحویل نداده است.

این خبر حاکی است، موضوع شیرخشک‌های آلوده وارداتی از چند سال پیش بر سر زبان‌هاست، شیرخشک‌هایی که عده‌ای می‌گویند فاسد بوده و نوزادانی را نابینا کرده یا به کام مرگ کشانده است.بنابرخبر خبرگزاری صدا وسیما، در پی پرونده چند سال گذشته شکایت هلال‌احمر از یاسین رامین، این موضوع حاشیه‌های زیادی پیدا کرد و گفته شد فرزند محمدعلی رامین، با استفاده از نفوذی که داشته، توانسته است محموله عظیمی از شیرخشک‌های فاسدشده را وارد و توزیع کند و سود کلانی برای خود کسب کرده هرچند که ضرر‌های جبران‌ناپذیر برای بعضی خانواده‌ها داشته است.

اعلان قرمز برای یاسین رامین

چندی پیش سخنگوی قوه قضائیه از صدور اعلان قرمز برای یاسین رامین در ماه گذشته خبر داده بود. اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه درباره استرداد یاسین رامین به کشور گفت: قوه قضاییه در خصوص هر محکومی که در خارج از کشور باشد اقدامات قانونی انجام می‌دهد. در مورد شخص مورد نظر روز ۲۶ ماه گذشته صدور اعلان قرمز صورت گرفته تا پیگیری قضایی صورت بگیرد.

منبع: رویداد 24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها