کد خبر: 713987
تاریخ انتشار :

به نقل از دیگران؛

دوره پورمحمدی درخشان‌ترین مقطع در دفاع از حقوق کودک بود

پورمحمدی در حوزه‌های اجتماعی و بویژه در بخش آسیب‌ها از جملهٔ مدیران صاحب نظر و دارای ایده و روش برای اصلاح بود.

دوره پورمحمدی درخشان‌ترین مقطع در دفاع از حقوق کودک بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - مظفر الوندی، دبیر سابق مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری گفت: دوره حضور حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در وزارت دادگستری، درخشان‌ترین مقطع در حوزه دفاع از حقوق کودک به شمار می‌رود. او به عنوان رئیس کنوانسیون حقوق کودک به طور جدی و تیزبینانه مسائل کودکان بویژه بخش آسیب‌پذیر این مقطع سنی را پیگیری می‌کرد. من به عنوان مشاور وزیر و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اختیار اجرای مصوبات و نیز پیگیری وظایف دستگاه‌های عضو کنوانسیون را داشتم.

مظفر الوندی با اشاره به برگزاری جلسات سه ساعتهٔ شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک  با حضور پورمحمدی، افزود: یکی از طرح‌های او ایجاد بانک اطلاعات  کودکان تحت عنوان «گنج انسان» بود که توانست اطلاعات ده‌ها دستگاه مهم نظیر آموزش و پرورش، سازمان زندان‌ها، کمیتهٔ امداد و… را در قالب این بانک مجازی به اشتراک بگذارد که متأسفانه با اتمام دورهٔ وزارت ایشان این طرح بزرگ و ملی به محاق رفت.

وی افزود: از دیگر اقدامات ایشان تشکیل شورای حقوق کودک در تمامی استان‌ها بود که با حضور نمایندگان دستگاه‌های متناظر و با مسئولیت معاونین سیاسی - اجتماعی استانداران و مدیران کل امور بانوان استان‌ها تشکیل شد تا مسائل کودکان به طور میدانی مورد توجه قرار گیرد. در دوره وزارت آقای پورمحمدی گزارش دوره‌ای جمهوری اسلامی در حوزهٔ حقوق کودک با انسجام و هماهنگی بهتر در مقر سازمان ملل در ژنو ارائه شد و پیشرفت‌های ایران در این حوزه مورد تقدیر قرارگرفت و ملاحظات آن‌ها هم بلافاصله پس از وصول در دستورکار مرجع ملی کنوانسیون جمهوری اسلامی به عنوان اولویت گذاشته شد. 

به گفته او، حجت‌الاسلام پورمحمدی با اشرافی که به مبانی دینی و فقهی و نیز مقررات داخلی و بین‌المللی داشت علاقه‌مند بود، حقوق کودک در ایران به نحو شایسته و در شأن نظام اسلامی مورد عنایت قرار گیرد و برهمین اساس با قاطعیت و به طور مستمر از دستگاه‌ها گزارش اخذ و موارد را پیگیری می‌کرد. 

او با بیان اینکه پورمحمدی در حوزه‌های اجتماعی و بویژه در بخش آسیب‌ها از جملهٔ مدیران صاحب نظر و دارای ایده و روش برای اصلاح بود، افزود: آقای پورمحمدی از برنامه‌های زود گذر واحساسی رضایت نداشت و اقدامات او مبتنی بر واقع‌بینی بود. امیدوارم در صورت پیروزی در مسند ریاست‌جمهوری این بخش از معضلات هم با درایت ایشان سامان خواهد یافت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها