کد خبر: 714833
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

دستاوردهای پورمحمدی در وزارت کشور

عملکرد و اقدامات پورمحمدی در وزارت کشور معیار خوبی برای ارزیابی رویکردها و نگرش‌های او است.

دستاوردهای پورمحمدی در وزارت کشور
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - مصطفی پورمحمدی که این روزها به خاطر کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در مرکز توجه است و مواضع و نگرش‌های خود در حوزه‌های مختلف را بیان می‌کند، در سال‌های گذشته در جایگاه‌های مهم بسیاری مشغول فعالیت بوده است. لذا برای ارزیابی او بیش از اظهاراتش می‌توان به سوابق و عملکرد و دستاوردهایش در مسئولیت‌های پیشین توجه کرد. 

مثلا پورمحمدی وزیر کشور دولت‌های نهم و دهم بود و به رغم دخالت‌های مکرر رئیس جمهور وقت در امور این وزارتخانه، دستاوردهای قابل توجهی داشت. 

شاهد این مدعا تدبیر و تلاشی است که در اجرای یکی از تصمیمات و دستورات ناصواب احمدی نژاد یعنی انحلال سازمانهای مدیریت ‌برنامه ریزی استان‌ها به کار گرفت تا کمترین آسیب به نظام برنامه ریزی کشور وارد شود. پورمحمدی به‌جای انحلال این سازمانها از نظر سازمانی مدیرکل یا رییس سازمان برنامه و بودجه هر استان را به عنوان معاون برنامه ریزی استانداران منصوب و به استانداری  ملحق کرد. همین مسئله باعث شد اجرای وظایف سازمانهای برنامه ریزی استان‌ها در عمل مختل نشود. این امکان نیز فراهم شد که بعد از رفتن احمدی نژاد، سازمانهای مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها مجددا توسط دولت وقت از استانداری‌ها منتزع شده و مستقل شوند.

در واقع وزارت کشور تحت مدیریت پورمحمدی در آن دوران به سدی مقابل اجرای دستورات غیر قانونی ‌و خلاف مصلحت احمدی نژاد تبدیل شده بود. 

وی همچنین تمام تلاش خود را می‌کرد تا به جای استفاده از نیروهای تعیین شده با دخالت و معرفی احمدی‌نژاد از نیروهای متخصص و با تجربه به عنوان استاندار استفاده کند. شاهد آنکه مهمترین معاونین وزارت کشور مورد پسند احمدی نژاد نبودند فلذا در یک مدت زمانی از وزارت کشور جداشدند و نهایتا دیدیم که خود پورمحمدی هم به عنوان وزیر کشور نتوانست به همکاری با احمدی نژاد ادامه دهد و به سازمان بازرسی کل کشور رفت . 

از دیگر اقدامات موثر پورمحمدی در وزارت کشور ایجاد نظام آموزشی برای نامزدهای فرمانداری و بخشداری، ارتقای بودجه حاکمیتی وزارت کشور ، برنامه ریزی جهت تقویت لجستیکی فرمانداری‌ها وبخشداری‌ها، همچنین حفظ و تسوعه نیروهای ارزنده وزارت کشور با رشد امکانات رفاهی و مالی بود.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها