کد خبر: 714943
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

چرا جلیلی ادعای پورمحمدی را تکذیب نمی‌کند؟

عدم تکذیب اظهارات پورمحمدی درباره موضع جلیلی نسبت به FATF با واکنش‌های بسیاری همراه شده است.

چرا جلیلی ادعای پورمحمدی را تکذیب نمی‌کند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - مناظره دیشب نکات مهمی داشت اما یکی از مهم‌ترین آنها سخنان پورمحمدی درباره مواضع جلیلی نسبت به FATF بود. مصطفی پورمحمدی به افشاگری جنجالی علیه سعید جلیلی پرداخت و گفت:‌ (جلیلی) گفت FATF را قبول داریم اگر تو‌ اجرا کنی، آقایان {دولت روحانی} را قبول نداریم. 

این سخن پورمحمدی نه در ادامه مناظره و نه بعد از آن از سوی جلیلی و نزدیکانش تکذیب نشد! این موضوع مورد توجه بسیاری از سیاسیون و کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

مثلا حسین زاده نماینده پیشین مجلس در واکنش به صحبت های پورمحمدی در مورد ادعایی درباره جلیلی برای FATF توییت کرد: آقای جلیلی ⁩ باید به صراحت درباره ادعای آقای پورمحمدی مبنی بر اینکه وی  ⁦ #FATF ⁩ را قبول داشته اما نمی‌خواسته توسط تیم آقای روحانی پذیرفته شود، توضیح دهد.  گروگانگیری زندگی و معیشت میلیون‌ها ایرانی برای برتری در دعوای سیاسی چیزی بسیار فراتر از بی‌اخلاقی و اقدامی غیرقابل گذشت است.

photo_6026132110823244218_y

 

جلیل محبی، چهره نزدیک به محمدباقر قالیباف نیز با اشاره به دومین مناظره انتخاباتی، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: سکوت جلیلی درخصوص جمله ای که پورمحمدی درباره fatf نقل کرد تایید سخنان او بود. در این‌ صورت جلیلی پشت پرده با fatf موافق است و فقط با اجرای دولت روحانی مخالف بوده است.

1

رحمت‌الله بیگدلی نیز در توییتر نوشت: رونمایی پورمحمدی از تضییع منافع ملی و مصالح مردم توسط سعید جلیلی مصطفی پورمحمدی با نقل خاطره‌ای از سعید جلیلی در شورای‌عالی امنیت ملی گفت: جلیلی و مدعیان انقلابیگری FATF را عمدا گروگان‌ گرفتند و موجب فشار عمدی بر اقتصاد و معیشت مردم شدند تا مانع توفیق دولت روحانی شوند!

2

رشید داودی، روحانی پژوهشگر نوشت: کلیدی‌ترین نکتۀ مناظرۀ دوم، افشاگری آقای پورمحمدی از خیانت آقای جلیلی درتقابل با FATF آنهم نه به دلیل آن‌چه به دروغ و در ظاهر می‌گفتند، بلکه به صراحت اعلام شد که به جهت اغراض سیاسی بوده‌است.

نصرت‌الله تاجیک، تحلیلگر مسائل بین‌الملل در این باره توییت کرد: از این قضیه fatf و آ جلیلی که آ پورمحمدی اشاره کرده به راحتی عبور نکنیم!آ صالحی هم میگوید رهبری اجازه مذاکره با آمریکا در عمان را داد ولی آ جلیلی اجازه نمیداد کار شروع شود!بعد از چند ماه دور اول شروع اما کارشکنی ادامه یافت و در طول یکسال دو دور مذاکره شد!این سو استفاده از مقامه!

محمدحسن نجمی، خبرنگار سیاسی نوشت: عدم تکذیب حرف‌های پورمحمدی که رودرروی جلیلی بیان شد یعنی جریان پشت‌سر جلیلی، برای زمین زدن دولت وقت و تامین منافع گروهی زندگی ملت را گروگان گرفتند! این را بگذارید کنار حرف‌های واعظی درباره شمخانی و نقش او در عدم احیای برجام و در نتیجه ادامه

تحریم‌ها! فروش نفت و راه‌های فروش نفت!

توییت نجمی

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها