کد خبر: 715314
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

چرا خاتمی تکرار نمی‌کند؟

به نظر می‌رسد که سیدمحمد خاتمی قصد ندارد مثل ظریف اعتبار خود را خرج پزشکیان کند.

چرا خاتمی تکرار نمی‌کند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - چند روز بیشتر با انتخابات نمانده و اصلاح‌طلبان نیز با تنها گزینه‌ای که دارند برای رسیدن به پاستور تلاش می‌کنند؛ از قضا وضعیت بدی هم ندارند و طبق نظرسنجی‌ها نامزد این جریان شانس رفتن به دور دوم در صورت عدم اجماع اصولگرایان را دارد. البته برخی از اصلاح‌طلبان بر این باورند که با افزایش مشارکت، احتمال برد پزشکیان در دور اول نیز وجود دارد.

افزایش مشارکت اما چالش جدی است که به این راحتی‌ها از پس آن برنخواهند آمد. چنانچه گفته می‌شود، یخ عدم مشارکت در تهران هنوز شکسته نشده و بدنه اجتماعی اصلاح‌طلب که طی هشت سال دولت روحانی به شدت ریزش کرده، حاضر نیست بار دیگر پای صندوق آمده و به تنها گزینه تایید صلاحیت شده آنها اعتماد کند. 

در این بین چشم امید برخی فعالان سیاسی به سیدمحمد خاتمی و تکراری دوباره است! خاصه اکنون که جبهه اصلاحات به عنوان طیف رادیکال اصلاح‌طلب نیز پای کار آمده و از پزشکیان حمایت می‌کند. شاهد این مدعا آن است که جعفر گلابی، روزنامه نگار نوشته: «️خانم منصوری! لطفا و مصرا درخواست می‌کنم جای خالی یک صحبت آقای خاتمی با مردم واقعا خالی است، تو را به خدا از ایشان بخواهید تا روز دوشنبه با مردم صحبت کند تا موج ایجاد شده تکمیل شود و تا روز جمعه بتوانیم میلیون‌ها بار تکرارترش کنیم. چقدر قانع کردن افراد برای شرکت در انتخابات سخت شده است؟!»

سوال جدی اما این است که چرا سید محمد خاتمی ساکت است و تکرار نمی‌کند؟ آن هم در شرایطی که محمدرضا خاتمی در همایش اخیر حامیان پزشکیان حاضر شد و سخنرانی کرد.

سیدمحمد خاتمی البته پیش‌تر در ستاد پزشکیان حاضر شده و از وی حمایت کرده است اما آنطور که اصلاح‌طلبان می‌خواهند و تصور می‌کنند که اثر گذار می‌شود، حرفی نمی‌زند! او در انتخابات قبلی نیز مشارکت نکرده بود و قبلا گفته بود که اگر راهبرد جبهه اصلاحات محقق شود در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد. بر این اساس رئیس دولت اصلاحات این بار پای صندوق آمده و به پزشکیان رای می‌دهد اما تا این لحظه صراحتا و جدی از مردم برای رای دادن به او دعوت نکرده است. برخی اصلاح‌طلبان گمان می‌کنند که اقدام وی در این راستا می‌تواند در افزایش مشارکت و احتمال برد پزشکیان اثرگذار باشد اما بسیاری نیز معتقدند که دوره اثرگذاری «تکرار» خاتمی گذشته و گوش بدنه اجتماعی ریزش کرده به این حرف‌ها بدهکار نیست.

اینکه اصلاح‌طلبان گروه اول موفق به راضی کردن خاتمی می‌شوند یا نه در روزهای آتی مشخص خواهد شد اما به نظر می‌رسد خاتمی تا این لحظه قصد ندارد که مثل ظریف آبرو خود را خرج پزشکیان کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها