کد خبر: 715472
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با ناصر ایمانی

پزشکیان کاریزمای خاتمی در سال 76 را ندارد

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اکنون جامعه مانند سال ۷۶ پرنشاط نیست؛ با این شرایط واقعیت این است که موجی به نفع آقای پزشکیان ایجاد نشده است.

پزشکیان کاریزمای خاتمی در سال 76 را ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌‌نیوز - فرصت اندکی تا انتخابات باقی است و به هیچ‌وجه نمی‌شود پیش‌بینی کرد که چه کسی می‌تواند بیشترین رأی را کسب کند.

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی، در تحلیل وضعیت کنونی انتخاباتی به «نامه‌نیوز» گفت: «مشخص است که در میان نامزدهای آقایان زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی رأیی ندارند و در مقابل آقایان پزشکیان، قالیباف و جلیلی تقریبا نزدیک به هم‌اند. آقای پزشکیان که از سمت اصلاح‌طلبان آمده و وضعیتش مشخص است و در انتخابات می‌ماند اما نزدیک‌بودن آراء قالیباف و جلیلی وضعیت را برای رسیدن به ائتلاف سخت می‌کند و اکنون شرایطی است که به هر کدام از اینها گفته شود کنار برو، می‌گویند چرا من کنار بروم؟ در اینجا دو راه حل مطرح می‌شود؛ نخست آنکه هر دو نفر در صحنه بمانند ( که ماندند)  که در این صورت به احتمال زیاد انتخابات به دور دوم می‌رود. راه دیگر آن بود که یکی از آقایان جلیلی و قالیباف به نفع دیگری کنار بروند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «آقای پزشکیان آن کاریزمای آقای خاتمی در سال ۷۶ را ندارد. اکنون جامعه هم مانند آن سال پر نشاط نیست که جمع زیادی پشت سر آقای پزشکیان بایستد. با این شرایط واقعیت این است که موجی به نفع آقای پزشکیان ایجاد نشده است. به همین دلیل است که فردی مثل آقای ظریف که تداعی‌گر برجام، مذاکره با آمریکا و رفع تحریم‌هاست به میدان می‌آید تا به نوعی برای آقای پزشکیان دوپینگ کرده باشد اما واقعیت این است که رفتار او در جریان این انتخابات به شدت عجیب بود. همه او را به عنوان یک دیپلمات باتجربه و تحصیل کرده و یک استاد دانشگاه می‌شناختند اما ناگهان در این انتخابات همه این تصویرها بر هم ریخت و همه با شخصیتی مواجه شدیم که حرف‌های تند می‌زند؛ حرف‌هایی که از شخصیت او بعید بود. مواضع او شبیه به رادیکال‌ترین طیف‌هایی اصلاح‌طلبان است. رفتارهای او حتی با مواضع معتدل آقای پزشکیان هم همخوان نیست. او آمده و در شهر می‌چرخد و با الفاظی تند علیه رقیب سخن می‌گوید. او شاید خودش هم بداند که حتی اگر پزشکیان رئیس‌جمهور شود، وزیر خارجه نمی‌شود زیرا او حتما نمی‌تواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد و نهایتا بتواند مشاور شود. به نظرم آقای ظریف آینده سیاسی خود را فدای پزشکیان کرد. ظریف پتانسیل‌های خوبی داشت و می‌شد از ظریفیت‌هایش استفاده شود اما او حالا حیثیت خود را به شکل بدی به عرصه آورده است».

ایمانی گفت: «اصلاح‌طلبان پزشکیان را یک اصلاح‌طلب تمام‌عیار نمی‌دانند و او را به نوعی یک اصولگرای منتقد فرض می‌کنند. با این وصف برخلاف آقای ظریف سعی می‌کنند به طور محافظه‌کارانه از پزشکیان حمایت کنند تا صرفا او را به سکوی پرش خود تبدیل کنند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها