کد خبر: 715478
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

اولین انصرافی

سخنگوی قاضی زاده نوشت: همه باید به نفع یک کاندیدا کنار بکشند.

اولین انصرافی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - 2 روز بیشتر تا انتخابات نمانده و بسیاری از سیاسیون در جبهه اصولگرایی همچون حسین شریعتمداری اصرار به ائتلاف نامزدها دارند. گویی آن خطری که زاکانی پیش‌تر گفته بود از سوی جریان رقیب احساس شده و نظرسنجی‌ها نیز گواه نزدیک بودن آرای جلیلی و قالیباف به پزشکیان است. اصلاح‌طلبان باور دارند که با اندک تغییری در میزان مشارکت برنده دور اول هستند و در صورت عدم انصراف نامزدهای رقیب در دور دوم انتخابات شانس برد دارند. درستی یا نادرستی این تحلیل به زودی مشخص خواهد شد اما فعلا بحث انصراف نامزدها مطرح است.

جلیلی و قالیباف هنوز به تصمیم نرسیده‌اند و در مقابل ائتلاف مقاومت می‌کنند. هر کدام از این دو نامزد سالهاست که رویای پاستور را در ذهن خود بافته‌اند و الان هم طبق نظرسنجی‌ها فاصله زیادی با هم ندارند. همین است که قصد عقب نشینی ندارند و وقت خود را صرف فضاسازی و فشار به طرف مقابل برای انصراف می‌کنند. 

آنطور پرویز امینی تحلیلگر اصولگرا گفته بود، انصراف این دو بعید است و باید آماده سناریوهای مرحله دوم انتخابات شد. البته هنوز زمان باقی است و شاید اصرار سیاسیون در این جبهه یکی از این آقایان را راضی کند.

دو نامزد پوششی یعنی زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی اما در 2 روز باقی مانده انصراف خواهند دارد و این وجه مشترک همه گمانه‌زنی‌های انتخاباتی است. حتی احتمالا اولین گام به سوی کناره‌گیری را قاضی‌زاده هاشمی برخواهد داشت. هرچه باشد او مثل زاکانی در مناظره اصرار به ماندن تا لحظه آخر نکرده و کمتر از زاکانی از این لحاظ تحت فشار است. 

چنانکه شاهد ارسال اولین سیگنال‌ها برای انصراف او هستیم. مصداق این مدعا توییت محمدرضا میر شمس، سخنگوی قاضی زاده است که نوشته: «هدف ما از حضور در عرصه انتخابات تقویت جبهه انقلاب و ادامه مسیر پیشرفت کشور است. این مهم با اجماع بر یک گزینه و کنار رفتن همگی به نفع کاندید واحد محقق خواهد شد. در غیر این صورت کنار رفتن هریک از افراد، به سود جریان مقابل خواهد بود.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها