کد خبر: 715621
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

شایعه دخالت در انتخابات

خبر تماس تلفنی سیدحسن نصرالله با یکی از نامزدهای ریاست جمهوری و دخالت وی در انتخابات ایران تکذیب شد اما غوغایی به راه انداخت.

شایعه دخالت در انتخابات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - خبر تماس تلفنی سیدحسن نصرالله با یکی از نامزدهای ریاست جمهوری و دخالت وی در انتخابات ایران تکذیب شد اما غوغایی به راه انداخت. شاهد موجی از واکنش‌ها به این خبر جعلی بودیم. از فشار به جلیلی برای کناره‌گیری گرفته تا ایجاد دوقطبی‌های انتخاباتی و مهم‌تر از همه عصبانیت از دخالتی خارجی در یک رویداد سیاسی ملی. 

ماجرا از وقتی شروع شد که عبدالرضا داوری مشاور سابق محمود احمدی نژاد که در انتخابات اخیر یکی از حامیان قالیباف است،  در توییتی از تماس سید حسن نصرالله با سعید جلیلی خبر داد. او در توییتی سراسر کنایه به جلیلی، نوشته بود: « سایه کدام محافل بیرونی هستید که حتی پیام خیرخواهانه سیدحسن نصرالله، رهبر مقاومت لبنان برای انصراف را به سقف می‌کوبید؟ نخ شما به کجا وصل است که در برابر پیام اتحاد سید المقاومت می‌ایستید؟ انتخابات می‌گذرد اما این بار باید تکلیف شبکه نفوذ روشن شود».

کانال صابرین‌نیوز  وابسته به سپاه قدس اما این ادعا را تکذیب کرد و نوشت:  «توصیه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان برای اجماع و کناره گیری کاندیداهای ریاست‌ جمهوری ایران به نفع یک شخص کذب است».

گروه خواهان انصراف جلیلی اما دست از ادعا و اصرار خود برنداشتند و همچنان بر طبل این ادعا کوبیدند! تا جایی که خبر مربوطه رسما تکذیب شد. 

در همین راستا، مهدی شکیبایی نوشت: «کشیدن پای حزب الله لبنان به انتخابات ایران همزمان با شایعات حمله احتمالی اسقاطیل به لبنان فقط از عهده جریان انحراف برمی‌آید. بعدِ نقل قولی غیرواقعی که ازآقا سید حسن نصرالله شدبایکی ازمسئولان عالیرتبه حزب الله لبنان تماسی داشتم وموضوع روجویا شدم.فرمودندکه هم آقاسید هم بنده هم آقا سید وهمه اعضای حزب الله ازقدیم الایام بنای مااین بوده وهمچنان هست که دخالت درمسایل ایران توهین به برادران ایرانی مااست.انتخابات هم شان ملت ایران است.تنها وظیفه ما درحزب الله پیروی از ولی فقیه امام خامنه ای است.تمام نامزدهای انتخاباتی برادران ما واساتید ما هستند.

این شایعه عجیب اما با واکنش‌های بسیاری هم همراه بود مثلا ‌علی قلهکی در توییتی نوشت:«کشاندن پای سیدحسن نصرالله به انتخاباتِ ایران آنهم‌ با شیوه‌ای عجیب که انگار یک فرد با تابعیتِ لبنانی، برای انتخابات ایران تعیین تکلیف می‌کند، غلط است. رهبرانِ جبهه‌ی مقاومت را به صورتِ مصداقی هزینه‌ی انتخابات نکنید؛ آنهم صحنه‌ای که خروجیِ آن مشخص نیست!»

مازیار خسروی، خبرنگار اصلاح‌طلب نیز نوشت: «به باور من، تنه احمی نژاد به تنه هرکس خورده باشد، دروغگویی چنان در تار و پود وجودش لانه می‌کند که به هیچ حرف و خبرش اعتماد نمی‌توان کرد. چنانکه من متوجه شده‌ام، منبع اصلی خبر تماس سید حسن نصرالله برای اجماع میان جلیلی و قالیباف، مشاور تواب معجزه هزاره سوم، شخص شخیص عبدالرضا داوری است. خلاصه که عزیزان! شنونده باید خودش عاقل باشد... »

برخی هم البته با اتکا به این خبر غلط سعی در دوقطبی سازی کردند. مثلا علیرضا مستوفی نوشت: «سید محمد خاتمی از دکتر پزشکیان و سید حسن نصرالله از نامزد جبهه انقلاب(جلیلی و قالیباف) حمایت کردند این شما هستید که انتخاب می کنید سید محمد خاتمی حامی دولت منتخبتان باشد یا حسن نصرالله لبنانی برای دولتتان تصمیم بگیرد و با پول ملت ایران ماجراجویی کند»

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها