کد خبر: 715649
تاریخ انتشار :

جزئیات برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در آمریکا

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران همزمان با داخل ایران، روز جمعه به وقت محلی در ۱۷ ایالت و حدود ۳۰ حوزه رای گیری در ایالات متحده آمریکا برگزار می شود.

جزئیات برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رای گیری در ایالات متحده آمریکا برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران در روز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ (برابر با ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴) که روز کاری در آمریکا می باشد، در ساعات تعیین شده برگزار می شود.

رای گیری از شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری ایران در آمریکا به صورت حضوری و با ارائه گذرنامه ، شناسنامه یا کارت ملی در محل های تعیین شده انجام می شود.

شرایط رأی دهندگان، داشتن تابعیت ایران و ۱۸ سال تمام است که متولدین ۸ تیر ۱۳۸۵ (۲۹ ژوئن ۲۰۰۶) و قبل از آن می توانند در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران شرکت کنند.

در ایالت نیویورک، دو شعبه اخذ رای در لانگ آیلند و نیوجرسی برای اخذ رای دایر شده و همچنین یک صندوق سیار انتخابات در منهتن نیویورک در نظر گرفته شده است.

انتخابات ریاست جمهوری ایران علاوه بر نیویورک در سایر ایالت ها و شهرهای ایالات متحده آمریکا از جمله واشنگتن، مریلند، آریزونا، کالیفرنیا، ماساچوست، فلوریدا، جورجیا، ایلینویز، میشیگان، مینه سوتا، میسوری، اوهایو، کارولینای شمالی، اوهایو، پنسیلوانیا، اوکلاهاما، اورگان، تگزاس، ویرجینیا، ویسکانسین و نبراسکا برگزار خواهد شد.

اخذ رای از ایرانیان مقیم آمریکا در حالی است که در کانادا از ایرانیان مقیم این کشور به دلیل ممانعت دولت این کشور صورت نخواهد گرفت.

پس از پایان دوره بیماری همه گیری کووید -۱۹، ورود اتباع ایرانی مقیم کانادا به شهرهای مرزی ایالات متحده آمریکا برای رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری ایران منوط به اخذ روادید از آمریکا شده است.

پیش از این، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرده بود: در کانادا مجوز انتخابات از سوی دولت این کشور صادر نشده و انتخابات آنجا برگزار نمی‌شود، ولی در آمریکا برگزار می‌شود. رای‌دهندگان می‌توانند به صورت حضوری به شعب رفته و با گذرنامه رأی دهند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهوری، جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ همزمان با در داخل کشور در ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برگزار خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها