کد خبر: 716072
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

توییت‌های مومن نسب آینه رویکرد تیم جلیلی نسبت به فضای مجازی

چرا مومن نسب نظراتش درباره اینترنت و شبکه‌های اجتماعی ایرانی را در شبکه اجتماعی خارجی و فیلتر شده توییتر بیان می‌کند؟

توییت‌های مومن نسب آینه رویکرد تیم جلیلی نسبت به فضای مجازی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - وضعیت اینترنت و فضای مجازی یکی از موضوعات مهم برای مردم است زیرا زندگی روزمره و کسب و کار آنها با آن گره خورده و وضعیت کنونی دشواری‌های زیادی را ایجاد کرده است. بگذریم از مافیای فیلترشکن که پولای کلانی را از این آب گل‌آلود می‌گیرند و این نکته نیز از نگاه مردم پنهان نیست.

اکنون و در آستانه دور دوم انتخابات، نگاه نامزدهای ریاست جمهوری به مقوله اینترنت و فیلترینگ و نحوه مواجهه با فضای مجازی از جمله مسائل قابل توجه است. 

کشف نگاه واقعی هر یک از نامزدها در این زمینه نیز کار سختی نیست چون هم خودشان به قدر کافی صراحت ندارند و هم حامیان آنها خیلی عیان در این باره صحبت می‌کنند. مثلا توییت‌های مومن نسبت آینه تمام نمایی مقابل رویکرد و نگاه جلیلی به حوزه اینترنت و فضای مجازی است.

مومن نسب، یعنی همان فردی که معتقد بود با دو گیگ اینترنت می‌توان باردار شد از حامیان سفت و سخت جلیلی است و در روزهای اخیر بارها درباره اینترنت و فضای مجازی توییت کرده است. 

او دیروز با باز نشر توئیت چندی پیش خود درباره مشارکت در انتخابات و تاثیر فضای مجازی نوشت: نتیجه مطلوب غرب همزمان با مشارکت پایین هدف تسخیر کنندگان اذهان از طریق اینترنت کثیف آمریکایی است که متأسفانه تا حدودی هم موفق بوده اند. یعنی هم کاهش مشارکت هم توفیق غرب گدا‌های ایران.

وی چندی پیش نیز قبل از رای گیری انتخابات نوشته بود که از اشتباهات و خیانتها که بگذریم؛ زیر سیل سیاه نماییها در مناظره ها که ناامیدی را پمپاژ میکرد و همزمان بمباران فضای مجازی ول تا ثانیه آخر رأی گیری که توانست تردید را تعمیق و آتش اختلافات را شعله ور کند، مشارکت بیش از ۴۰٪ و دور دومی شدن #انتخابات معجزه است. لااقل این هفته فضای مجازی مدیریت شود.

مومن نسبت در آخرین توییت خود نیز نوشته: من الان بیشتر از ده ساله گوشی غیر ایرانی دست نگرفته‌ام و از اینترنت و نرم افزار غیرایرانی هم استفاده نکرده‌ام.  همه خوانواده‌ام هم همین طور . واقعا از هر جهتی راضی هستیم.

غیر از این مورد عجیب که چرا مومن نسب نظراتش درباره اینترنت و شبکه‌های اجتماعی ایرانی را در شبکه اجتماعی خارجی و فیلتر شده توییتر بیان می‌کند؛ می‌توان از نوع نگاه او به این موضوعات دریافت که حامیان جلیلی بعد از به عهده گرفتن مسئولیت اجرایی در مملکت چه رویه‌ای در پیش خواهند گرفت.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها