کد خبر: 716075
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

همه برای جلیلی ؟!

چهره حامی جلیلی می‌گوید رسانه نداریم اما به نظر می‌رسد که همه رسانه جلیلی شده‌اند!

همه برای جلیلی ؟!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - چند روز بیشتر تا دور دوم انتخابات نمانده و تکلیف ریاست جمهوری چهاردهم مشخص خواهد شد. در مرحله تبلیغات نامزدها اما شاهد یک بی‌نظمی و تخلف عجیب هستیم. حمایت برخی افراد و سازمان‌ها و ...از سعید جلیلی شائبه تخلف انتخاباتی دارد و با انتقادات گسترده‌ای مواجه شده است. 

مثلا آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات از تبلیغ برای سعید جلیلی در صحن علنی شورای شهر تهران انتقاد کرد و نوشت: ستاد انتخاباتی است یا شورای شهری که باید غیر سیاسی و در خدمت به مردم بی طرف باشد؟ همین قدر به قانون و حقوق مردم پایبندید.

عثمانی، نماینده مجلس در تذکری تند به قالیباف که ویدئو آن پخش شده ، یادآور می‌شود که بعد از اتمام مرحله اول انتخابات و رای نیاوردن قالیباف او فقط رئیس مجلس است و به عنوان رئیس قوه نباید از نامزد خاصی حمایت کند.

از رویکرد صداوسیما که برادر جلیلی قائم مقام آن است و از همان مرحله اول انتخابات با تفاوت قائل شدن بین پوشش برنامه های نامزدها و پخش با پارتی‌بازی سخنان جلیلی در تبریز حاشیه‌ساز شده بود هم نگوییم که بحث مفصلی است.

کامبیز نوروزی، حقوق دان حمایت و تبلیغ مقامات دولت فعلی برای جلیلی را براساس قانون تخلف می‌داند و گفته: «در قانون انتخابات ریاست جمهوری، مقامات اجرایی از تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی ممنوع هستند. چنانچه افراد قصد دارند وارد تبلیغات انتخاباتی شوند، باید مرخصی بگیرند. همینطور امکانات سازمان های عمومی و دولتی، نباید برای تبلیغات انتخاباتی به کار گرفته شود.»

نوروزی معتقد است: «مسئله اینجاست که به هر حال یک نامزد انتخاباتی وجود دارد که انصراف داده است، اگر در همین حد اقدام کند که بعد از انصراف اعلام کند از فلان نامزد حمایت می کنم، در چارچوب عرف انتخابات اشکل ندارد. این مسئله را نمی توان تبلیغ محسوب کرد؛ اما اگر بیشتر از این کار کنند و بعد از اعلام انصراف و حمایت از یک نامزد دیگر، باز هم به کار های تبلیغاتی ادامه دهد، در این صورت مرتکب تخلف شده است.»

طنز ماجرا اینجاست که با وجود حمایت‌های گسترده و شائبه دار از جلیلی، امیرحسین ثابتی چهره حامی او اینکه تیم پزشکیان مافیای رسانه دارند و آنها رسانه ندارند؛ گفته است! 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها