کد خبر: 716155
تاریخ انتشار :

اقدام حوزه علمیه در اعزام مبلغ برای تبلیغ جلیلی خلاف قانون است

اقدام سازمان تبلیغات و حوزه علمیه در اعزام مبلغ برای تبلیغ جلیلی خلاف قانون و تبدیل انتخابات به جنگ اسلام و کفر است.

اقدام حوزه علمیه در اعزام مبلغ برای تبلیغ جلیلی خلاف قانون است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محسن حسام مظاهری پژوهشگر مطالعات اجتماعی دین و تشیع به خبر اعزام مبلغان حوزه علمیه قم برای تبلیغ جلیلی واکنش نشان داد ه است. او تبدیل طلاب و روحانیون به سربازان پیاده‌نظام یک جریان سیاسی را تبدیل رقابت‌های انتخاباتی به جنگ اسلام و کفر خوانده است و گفته اقدام سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه غیرقانونی است.

مظاهری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: علیرغم فاصله‌ی یک‌هفته‌ای با آغاز ماه محرم و فصل تبلیغی طلاب، امسال به دلیل انتخابات و با تصمیم «مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه»، برنامه‌های تابستانه‌ی حوزه تعطیل شده و طلاب و مبلغان زودتر به روستا‌ها و شهر‌های کوچک اعزام شده‌اند. هدف این اعزام مبلغان، «جهاد تبیین» و «دعوت به انتخاب اصلح» عنوان شده است.

در اطلاعیه‌ی مرکز مدیریت حوزه، «همه مجموعه‌های حوزوی، طلاب، فضلا، اساتید و [حتی]بخش اداری» موظف شده‌اند «به صورت فوری و جهادی» در روز‌های باقیمانده فعالیت انتخاباتی کنند. علاوه بر این از «همه‌ی علمای بلاد و چهره‌های شاخص حوزه‌های علمیه» هم درخواست شده که «همه‌ی امکانات» شان را در این راه به کار گیرند. از متن اطلاعیه کاملاً مشخص است که مدیران حوزه احساس خطر جدی کرده‌اند.

این پژوهشگر حوزه دین می‌گوید: این درحالی است که ستاد تبلیغاتی سعید جلیلی نیز اعزام مبلغان به روستا‌ها را آغاز کرده است. با توجه به گرایش سیاسی آشکار مدیران حوزه و مسئولان سازمان تبلیغات که این روز‌ها رسما ازجمله در صفحات شخصی‌شان برای جلیلی و علیه رقیب وی تبلیغات می‌کنند، روشن است که هدف اصلی طلاب اعزامی چیست و مصداق «انتخاب اصلح» در بیانیه‌ی مرکز مدیریت کدام است.

او نوشته: تبدیل طلاب و روحانیون و مبلغین دینی به سربازان پیاده‌نظام یک جریان سیاسی و تبدیل رقابت‌های انتخاباتی به جنگ اسلام / کفر و مصاف امام حسین / یزید از آسیب‌های مداخلات سازمان‌های مذهبی و حوزوی در فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی است که در ادوار پیشین هم پیامد‌های منفی خود را نشان داده است.

همچنین سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه هردو از بودجه‌ی عمومی کشور تأمین مالی می‌شوند و این فعالیت تبلیغاتی آشکار آن‌ها مصداق تخلف قانونی و سوءاستفاده از بیت‌المال برای منافع سیاسی است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها