کد خبر: 716252
تاریخ انتشار :

بیانیه مشترک آیت‌الله رشاد، آیت‌الله تحریری و آیت‌الله جاودان درباره انتخابات

آیت الله رشاد و آیت‌الله تحریری و آیت‌الله جاودان، با صدور بیانیه مشترک از طبقات مختلف مردم دعوت کردند که با حضور حداکثری در انتخابات و گزینش فردی که به نحو حداکثری حائز شاخص‌های اصلح است، تکلیف شرعی و ملی خویش را ادا کنند.

بیانیه مشترک آیت‌الله رشاد، آیت‌الله تحریری و آیت‌الله جاودان درباره انتخابات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

صادرکنندگان بیانیه، ضمن برشماری ویژگیهای فرد اصلح، از علمای عظام و فضلا و طلاب سراسر کشور  تقاضا کرده اند در این فرصت فشرده، با صرف وقت و اهتمام مضاعف، نقش ارشادی خویش را برای راهنمایی اقشار مختلف جهت حضور حداکثری و انتخاب اصلح ایفا کنند.

متن بیانیه بشرح زیر است:

بِسمِ الّلهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

ملت بزرگ ایران، زنان و مردان بصیر و جوانان عزیز

یک) با حضور مسئولانه‌ و آگاهانه‌ شما پای صندوق‌های رأی در هشتم تیرماه جاری، رویداد ارزنده‌ای در تاریخ سراسر عزت و عظمت میهن اسلامی رقم خورد. بی‌شک این حضور خالصانه و آگاهانه عند الله ماجور است؛ ما نیز از باب ادب‌گذاری به پیشگاه شما این حضور بزرگوارانه را ارج می‌نهیم و صمیمانه از این وظیفه‌شناسی سپاسگزاری می‌کنیم.

دو) اینک در دور دوم این انتخاب سرنوشت‌ساز، فروتنانه عرض می‌کنیم لازم است نکات زیر مدنظر طیف عظیم طبقات متدیّن و دلسوز و دغدغه‌مند مصالح کشور و سرنوشت ملت، بویژه جوانان عزیز قرار گیرد:

۱ـ بشدت از تخریب دیگران، بداخلاقی انتخاباتی، تشدید اختلافات جناحی، و اختلاف افکنی درون‌گفتمانی پرهیز شود.

۲ـ با حضور حداکثری و گزینش فردی که  به نحو حداکثری حائز شاخص‌های اصلحیت است، تکلیف شرعی و ملی خویش را ادا کنیم. توجیه و ترغیب چهره به چهره‌ی کسانی که نسبت به شاخص‌های اصلحیت توجیه نیستند یا راجع به حضور در صحنه‌ی انتخاب مرددند.

۳ـ موارد زیر از مهم‌ترین شاخص‌های اصلحیّت قلمداد می‌شود:

الف) ارائه‌ «برنامه‌ جامع مدوّن، کاربردی و کارشناسانه‌» برای حلّ مشکلات کشور؛

ب) اعتقاد جازم به «ارزش‌های انقلاب و منویات مقام معظم رهبری» تکیه بر «توانایی‌های داخلی» و تحفّظ بر «استقلال اقتصادی و سیاسی»، به جای چشم دوختن به «وعده‌های این قدرت و آن قدرت»، در عین تلاش مجدّانه برای «تعامل حداکثری با همه‌ی کشورها» و بهره‌گیری از «فرصت‌های منطقه‌ای و جهانی»؛

ج) داشتن عزم جدی برای رفع «دغدغه‌های معیشتی مردم» و «نگرانی‌های فرهنگی جامعه». مهار تورّم و نرخ ارز، جهش تولید، افزایش ارزش پول ملی، اشتغال و ازدواج جوانان، تأمین مسکن ارزان قیمت برای طبقات محروم، مبارزه‌ قاطع با فساد اقتصادی، اصلاح نظام اداری، در یک جمله تحقّق عدالت همه جانبه، از جمله‌ مهم‌ترین دغدغه‌ها و دلنگرانی‌های جامعه است.

سه) از علمای عظام و فضلا و طلاب سراسر کشور خاضعانه‌ تقاضای می‌کنیم در این فرصت فشرده، با صرف وقت و اهتمام مضاعف، نقش ارشادی خویش را برای راهنمایی اقشار مختلف جهت حضور حداکثری و انتخاب اصلح ایفا فرمایند.

اللهم وفقنا لما تحب و ترضی، و جنبنا عما لاتحب، و اهدنا الی السّداد، فإنک خیر موفق و هاد.

    علی اکبر رشاد          محمدباقر تحریری          محمدعلی جاودان

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها