کد خبر: 716489
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با علی‌محمد نمازی

۹۰ درصد آراء تازه در دوم به سبد پزشکیان اضافه می‌شود

یک فعال سیاسی گفت: به نظرم حدود ۱۰میلیون رأی تازه در دور دوم به صحنه می‌آیند که حدود ۸میلیون به سبد رأی آقای پزشکیان و حدود دو میلیون هم به سبد رأی آقای جلیلی اضافه می‌شود و مشارکت حدود ۵۵درصد خواهد بود.

۹۰ درصد آراء تازه در دوم به سبد پزشکیان اضافه می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - رقابت بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در اوج خود قرار دارد. آنها همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا هرچه می‌توانند رأی جمع کنند اما گفتمان کدام یک از این دو در میان مردم خریدار بیشتری دارد؟

علی‌محمد نمازی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «۳۹/۸ درصد از مردم در دور اول انتخابات شرکت کردند و ۶۰/۲درصد از مردم شرکت نکردند و از همین مقدار در مجموع، همه نامزدهای اصولگرا توانستند ۱۳میلیون رأی بیاورند و آقای پزشکیان به عنوان تنها نامزد اصلاح‌طلب توانست ۱۰میلیون و خرده‌ای رأی را نصیب خود کند. باتوجه به روحیه تکلیفی اصولگرایان‌ می‌توان گفت که همه پایگاه رأی آنها پای صندوق آمدند و حداکثر توانشان همین قدر بود زیرا قهر با انتخابات اساسا معنایی در بین هواداران اصولگرایان ندارد. حالا و در دور دوم اگر هرچه قدر از آن ۳۷میلیون نفری که انتخابات را تحریم کرده بود پای صندوق رأی بیاید، ۹۰درصدش به سبد آقای پزشکیان اضافه می‌شود».

او ادامه داد: «شانس آقای پزشکیان برای پیروزی به مراتب بالاتر از آقای جلیلی است. پزشکیان در مناظره اول در دور دوم انتخابات برنده قطعی بود و در مناظره دوم هم بد عمل‌ نکرد. ما که پیگیر استان‌ها هستیم، بسیاری از مردم می‌گویند در دور اول رأی ندادیم اما در دور دوم می‌خواهیم به پزشکیان رأی دهیم. به نظرم حدود ۱۰میلیون رأی تازه در دور دوم به صحنه می‌آیند که حدود ۸میلیون به سبد رأی آقای پزشکیان و حدود دو میلیون هم به سبد رأی آقای جلیلی اضافه می‌شود و مشارکت حدود ۵۵درصد خواهد بود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آقای پزشکیان سرفصل‌های مشکلات را خوب بیان می‌کرد و مشکلات را می‌شناسد اما بهتر بود در موضوعاتی صریح‌تر سخن می‌گفت و راهکار قطعی را اعلام می‌کرد. مثلا باید صریح می‌گفت که ملاک کار در سیاست خارجی برجام است و از آن سو باید FATF را بپذیریم و عضو آن شویم یا آنکه بهتر بود صریحا می‌گفت که باید با آمریکا وارد مذاکره شویم».

نمازی در پایان گفت: «اکنون روستاییان هم مسائل ایدئولوژیک برایشان مطرح نیست و به زندگی بهتر فکر می‌کنند. از سوی دیگر آقای پزشکیان هم در نگاه طبقات ضعیف فردی عدالت‌محور‌ است که می‌خواهد با فقر، فساد و نابرابری مبارزه کند. من تصور می‌کنم آنها با فکر و اندیشه به آقای پزشکیان رأی داده‌اند و با این تحرکات ستاد آقای جلیلی مبنی بر اینکه به روستاها می‌روند و با مردم روستایی سخن می‌گویند، جواب نمی‌دهد زیرا هم در هر خانواده‌ای یک فرد دانشگاه رفته وجود دارد که مسائل را تشریح کند و هم در هر نقطه‌ای از ایران مردم، اخبار را از طریق رسانه‌های مجازی دنبال می‌کنند و نسبت به شرایط آگاهی دارند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها