کد خبر: 716876
تاریخ انتشار :

برنامه‌های رئیس‌جمهور منتخب برای اقتصاد کشور و معیشت مردم

صبح امروز مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور کشور و منتخب مردم، معرفی شد؛ بر این اساس با توجه به برنامه‌های اعلامی وی در دوره‌های انتخاباتی، در این گزارش قصد داریم به بازنگری مواضع و برنامه‌های رئیس جمهور منتخب ایران برای بخش اقتصاد کشور بپردازیم.

برنامه‌های رئیس‌جمهور منتخب برای اقتصاد کشور و معیشت مردم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، چهاردهمین دوره‌ ریاست جمهوری ایران، پس از برگزاری دو مرحله، به نتیجه نهایی رسید و مسعود پزشکیان با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۴۰۳ رای ماخوذه، منتخب چهاردهمین دوره‌ ریاست جمهوری ایران و به عنوان نهمین رئیس جمهور کشور، راهی پاستور خواهد شد.

موضوع اقتصاد و معیشت مردم، یکی از مهمترین بحث‌های مطروحه میان کاندیداهای ریاست جمهوری به عنوان دغدغه اصلی مردم بوده است؛ پزشکیان که پیش از این در مسند، نمایندگی مجلس در ادوار هشتم، نهم، دهم (نایب رئیس) و یازدهم بوده و برای دور دوازهم مجلس شورای اسلامی نیز برگزیده شده بود، در مجلس نیز به دفاع از مردم حاضر شده و دغدغه مردم را داشت.

طی این مدتی که فضای انتخابات در کشور حاکم شده بود، در مناظره‌ها و محافل تبلیغاتی، مسعود پزشکیان نیز نقطه نظرات، دیدگاه‌ها، مواضع و برنامه‌های خود برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور و معیشت مردم را عنوان کرده که در این گزارش قصد داریم به مهمترین و کلیدی‌ترین آن‌ها بپردازیم.

رئیس جمهور منتخب دولت چهاردهم که در جریان رقابت‌های انتخاباتی، با شعار «برای ایران» پا به عرصه‌ انتخابات گذاشت، خود را «صدای بی‌صدایان» معرفی و بر تلاش جهت تحقق «حق» و «عدالت» در جامعه و اجرای احکام «برنامه هفتم پیشرفت» تاکید کرده است.

ارتباطات مناسب و سازنده با دنیا برای رفع یا کاهش تحریم‌ها، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی برای تحقق رشد اقتصادی و اجرای قوانین به جای ایجاد قوانین جدید، از مهمترین محورهای عنوان شده است که در اولویت برنامه‌های اقتصادی پزشکیان قرار دارد.

حل مشکلات روابط خارجی، بهبود روابط با کشورها، عادی‌سازی روابط اقتصادی و تجاری با جهان از طریق رفع تحریم‌ها، ارتقای جایگاه و امنیت و اقتدار ایران در جهان از دیگر برنامه‌های مطرح شده از سوی پزشکیان در حوزه سیاست خارجی است که قطع به یقین تاثیر شگرف در مسائل اقتصادی کشور خواهد داشت؛ چراکه خواه ناخواه طی یک دهه اخیر، تحریم‌ها آسیب‌های جدی بر بدنه اقتصادی کشور وارد کرده و در جهت بهبود این وضعیت، کارشناسان و فعالان بزرگ اقتصادی، گشایش این گره را در بهبود روابط بین‌المللی ایران با جهان دانسته‌ و مطالبه‌گری کرده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها