کد خبر: 717165
تاریخ انتشار :

مخالفت لیبی با حضور نیروهای آمریکایی در غرب این کشور

رئیس کمیسیون دفاعی و امنیت ملی در پارلمان لیبی اعلام کرد مردم کشورش با حضور نیروهای آمریکایی در غرب لیبی مخالفند.

مخالفت لیبی با حضور نیروهای آمریکایی در غرب این کشور
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، «طلال المیهوب» رئیس کمیسیون دفاعی و امنیت ملی در پارلمان لیبی تاکید کرد، اقدامات آمریکایی‌ها در غرب لیبی می‌تواند منجر به اختلال در روند سیاسی شود.

وی به خبرنگار روسیا الیوم گفت: مردم لیبی ترجیح می‌دهند، به سمت انتخاباتی حرکت کنند که نیروهای مسلح در آن خلل ایجاد کرده‌اند. حمایت آمریکا از گروه‌های مسلحانه در غرب لیبی و تلاشش برای تشکیل نیروی اروپایی - لیبیایی مانع از برقراری ثبات در کشور می‌شود.

وی افزود، اقدامات آمریکا، موجب می‌شود این گروه‌های مسلح در غرب لیبی با هر گونه انتخابات و یا توافق درباره یکسان‌سازی حوزه نظامی مخالفت کنند و همین مساله مانع از توافق میان احزاب لیبی می‌شود.

عملیات نیروی اروپایی به معنای حضور نظامیان غربی در لیبی به بهانه حفاظت از چاه‌های نفت و منافع لیبی، مبارزه با تروریسم و گسترش نفوذ در این منطقه است که زمینه را برای حضور دائم با راهکارهایی که احتمالا در آینده اعلام می‌شود، آماده می‌کند.

«عقیله صالح» رئیس پارلمان لیبی قبلا گفته بود تنها راه‌حل در لیبی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی و دادن آزادی انتخاب به مردم لیبی در یک انتخابات آزاد و شفاف است.

صالح بر لزوم تشکیل یک دولت متحد در سراسر کشور جهت برگزاری انتخابات تاکید کرد و گفت وجود چنین دولتی به دودستگی پایان می‌دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها