کد خبر: 718821
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با علی بیگدلی

90 درصد ترامپ پیروز است| گفت‌وگو با جمهوری‌خواهان هم ممکن است

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: جامعه آمریکا قدری ضدزن است و این موضوع کار را برای خانم هریس سخت می‌کند. در مجموع به نظر می‌رسد بالای 90درصد ترامپ به ریاست‌جمهوری می‌رسد.

90 درصد ترامپ پیروز است| گفت‌وگو با جمهوری‌خواهان هم ممکن است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - کناررفتن جو بایدن از عرصه رقابت انتخاباتی آمریکا باعث شده است بسیاری پیش ‌بینی کنند که شانس ترامپ بیش از همیشه برای پیروزی در انتخابات بالا رفته است اما آیا واقعا چنین است و احیانا اگر کامالا هریس نامزد نهایی دموکرات‌ها شود، می‌تواند رقیبی جدی برای ترامپ باشد؟

علی بیگدلی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «با رفتن بایدن وضعیت ترامپ بهتر خواهد شد زیرا او سابقه کار اجرایی زیادی داشته است و مورد توجه مخاطبان دموکرات‌ها بود ولو به طور نسبی اما خانم هریس آن توان لازم را ندارد. البته هنوز مشخص نیست که خانم هریس نامزد نهایی خواهد بود یا خیر و باید کنوانیسیون حزب دموکرات‌ها برگزار شود. خانم هریس موقعیت مناسبی برای نامزد نهایی‌شدن حزب دارد هرچند افراد پر نفوذی مانند آقای اوباما از او حمایت نکرده‌اند. هریس اصالتش یهودی است و با لابی‌های یهودی در ارتباط است از سوی دیگر او از اقلیبت‌های افریقایی‌تبار و سیاه‌پوستان می‌تواند رأی بگیرد».

او ادامه داد: «جامعه آمریکا، جامعه‌ای مذهبی است. مثلا ترامپ بعد از ترور گفت که خدا من را نجات داد. از طرفی جامعه آمریکا قدری ضدزن هم هست و اینها کار را برای خانم هریس سخت می‌کند. به نظر می‌رسد بالای 90درصد ترامپ به ریاست‌جمهوری می‌رسد زیرا شکاف‌های عمیقی میان دموکرات‌ها ایجاد شده است. آمریکا تورم بالایی در این سال‌ها پیدا کرده است و بایدن آمریکا را در جنگ‌ اوکراین گرفتار کرد و البته مشکلات عدیده در خاورمیانه و جنگ غزه، همه و همه باعث شده است که او در وضعیت نامناسبی قرار بگیرد».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، همچنین بیان کرد: «خانم میشل اوباما هم شانسی ندارد. برخی گفته‌اند اوباما به هریس روی خوش نشان نداده است چون می‌خواهد همسر خودش نامزد دموکرات‌ها شود اما به قطعیت می‌شود گفت که خانم اوباما نامزد نخواهد شد».

بیگدلی در پایان گفت: «جمهوری‌خواهان نگاهشان به درون آمریکاست و دموکرات‌ها به بیرون نگاه می‌کنند. جمهوری‌خواهان تفکرات تجاری دارند. من در مصاحبه‌ای گفتم که اگر انعصاف به خرج دهیم می‌شود با دولت او هم گفت‌وگو کرد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها