کد خبر: 719512
تاریخ انتشار :

آغاز مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی رهبر انقلاب

مراسم تنفیذ حکم مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب از سوی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی، امروز یکشنبه در حسینیه‌ امام خمینی(ره) به طور رسمی آغاز شد.

آغاز مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی رهبر انقلاب
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این مراسم در محضر رهبر انقلاب اسلامی و با حضور رؤسای قوا، رییس مجلس خبرگان رهبری، مقامات کشوری و لشکری، علما و دانشگاهیان، جمعی از سفرا و نمایندگان بلندپایه‌ کشورهای خارجی در حال برگزاری است.

در ابتدای این مراسم که به طور زنده از سوی شبکه‌های مختلف رادیویی- تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی پخش می‌شود، وزیر کشور گزارشی را از روند برگزاری انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری ارائه خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه این مراسم، متن حکم رهبر انقلاب در تنفیذ رأی مردم و نصب پزشکیان به مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران را قرائت می‌کند و آنگاه رهبر انقلاب اسلامی لوح متن حکم را به رییس‌جمهور منتخب مردم اعطا می‌کنند.

مسعود پزشکیان در پی برگزاری انتخابات زودهنگام و بعد از برگزاری یک دوره انتخابات در ۸ تیرماه توانست در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۱۵ تیر ۱۴۰۳ با تعداد آرای ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ به ریاست دولت چهاردهم برسد.

تاکنون ۱۳ بار مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری برگزار شده و رؤسای جمهوری که همگی احکام خود را از رهبر انقلاب دریافت کرده‌اند دوران پر فراز و نشیبی را در این ۱۳ دوره پشت سر گذاشتند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها