کد خبر: 719641
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با سید حسین نقوی حسینی

عارف مثل نخ تسبیح گرایشات سیاسی است

یک فعال سیاسی گفت: باتوجه به توصیه‌هایی که رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس داشتند، مبنی بر اینکه دولت باید به سرعت کارش را شروع کند، به نظر می‌رسد میان دولت و مجلس وفاق ایجاد شود.

عارف مثل نخ تسبیح گرایشات سیاسی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - مسعود پزشکیان دیگر رئیس‌جمهور ایران است؛ اویی که تا اینجای کار سعی کرده است با هیچ گروهی دچار چالش نشود و به اعتقاد خودش و اطرافیانش دولت چهاردهم قرار است دولت وفاق ملی باشد. حالا به تدریج دولت در حال شکل‌گیری است و در قدم اول محمدرضا عارف به عنوان معاون اول دولت منصوب شد و قرار است در آینده‌ای نزدیک وزرای پیشنهادی هم به مجلس معرفی شود.

سید حسین نقوی حسینی، فعال سیاسی، درباره مسیر پیش روی دولت مسعود پزشکیان به «نامه‌نیوز» گفت: «آهنگ آغاز کار دولت وفاق، اتحاد و یکپارچگی در جهت خدمت به مردم است. مراسم تنفیذ نشان‌دهنده، وفاق همه نیروها بود و مقام معظم رهبری هم برای ایجاد وحدت، سنگ تمام گذاشتند و چارچوب‌های حرکت دولت را تبیین کردند و آقای پزشکیان هم بر اساس اسناد بالادستی سخن گفت که مشخص است مسیر حرکت پیش رو را به خوبی می‌داند. شعار آقای پزشکیان هم وفاق و وحدت است. شخصیت او همیشه همین‌طور بوده است و وقت‌هایی که در مجلس وقتی گفت‌وگوهایی خصوصی با هم داشتیم، همواره می‌گفت این دعواهای سیاسی نتیجه‌ای جز ضرر برای ملت ندارد؛ بنابراین دولت او دولت وفاق ملی خواهد بود که امیدواریم این ویژگی باعث تشکیل کابینه‌ای چابک و کارآمد شود. البته وقتی هر کسی برای هر وزارتخانه‌ای مطرح شود، عده‌ای موافق و عده‌ای مخالفند و نمی‌شود نظر همه را برآورده کرد اما تلاش دولت این است بهترین افراد را معرفی کند تا بتوان مشکلات مردم را از پیش رو برداشت. دومین قدم بعد از تشکیل کابینه، رفع مشکلات اقتصادی است. مردم انتظار دارد دولت به سرعت اقداماتی انجام دهد که نتایجش در زندگی همه دیده شود که اگر چنین شود در بلندمدت هم این امکان هست که مسائل اساسی اقتصادی هم اصلاح شود. در حوزه سیاست خارجی هم دولت باید با برنامه پیش برود تا تنش‌ها را رفع کند».

او ادامه داد: «انتخاب وزرا و معرفی آنها به عهده رئیس جمهور است و  دادن رأی اعتماد بر عهده مجلس است و حتما مجلس با دقت شرایط وزرای پیشنهادی را  بررسی خواهد کرد اما باتوجه به توصیه‌هایی که رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس داشتند، مبنی بر اینکه دولت باید به سرعت کارش را شروع کند و البته روحیه آقای پزشکیان که سال‌ها در مجلس نماینده بوده و فضای مجلس را به خوبی می‌شناسد، به نظر می‌رسد میان دولت و مجلس وفاق ایجاد شود. احتمالا اکثریت مجلس با دولت هماهنگ خواهند بود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «به نظرم آن گروه‌های خاص در مجلس هم دولت را همراهی کنند زیرا اگر بخواهند از حالا که هنوز کابینه شکل نگرفته علیه دولت رفتار کنند، مشخص می‌شود که قصد آنها تقابل و رقابت سیاسی با دولت است اما اگر در مجلس با دولت همدلانه رفتار کنند، فردای روز حرفی برای گفتن خواهند داشت. من تصور می‌کنم آن گروه‌ها آنقدر سیاست‌ورزی شده‌اند که نخواهند از حالا با دولت وارد چالش و جدال شوند».

نقوی حسینی در پایان درباره انتصاب محمدرضا عارف به عنوان معاون اول دولت چهاردهم گفت: «به نظرم انتخاب آقای دکتر عارف به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور حساب‌شده، هدفمند و درست بود. آقای عارف فردی متخصص، نخبه، اهل کار اجرایی و البته کم حاشیه است. او جایگاه معاون اولی را درک می‌کند. وقتی فردی جایگاه معاون اولی را درک نکرده باشد یا دچار توهم می‌شود و خود را حتی بالاتر از دولت می‌بیند یا دچار رخوت می‌شود اما آقای عارف با توجه به تجربه‌اش در سِمت معاون اولی، وظایف دقیق معاون اولی را می‌شناسند. علاوه بر اینها آقای عارف مثل نخ تسبیح میان طیف‌های سیاسی است و می‌تواند همگرایی ایجاد کند. همه گرایشات سیاسی آقای عارف را به عنوان شیخوخیت می‌شناسند و همه مجموعه‌ها این ویژگی را برای او قبول دارند. من در مجلس با او کار کرده‌ام و تصدیق می‌کنم که او فردی به شدت روادار است و حتی به مخالفان و منتقدانش هم احترام زیادی می‌گذاشت. به یاد داریم او گاهی به شوخی به من می‌گفت نطق‌های شما خیلی خوب است اما حیف که اصلاح‌طلب نیستی. منظورم این است که او با همه نیروها با احترام و مدارا رفتار می‌کرد و به هیچ وجه اهل جدال سیاسی نبود؛ با این اوصاف من او را برای معاون اولی دولت بسیار مناسب می‌دانم».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها