کد خبر: 719775
تاریخ انتشار :

دور جدید مذاکرات عادی‌سازی روابط آنکارا-ایروان برگزار می‌شود

یک منبع دیپلماتیک ترکیه‌ای جزئیاتی را درباره برگزاری دور جدید مذاکرات ایروان-آنکارا اعلام کرد.

دور جدید مذاکرات عادی‌سازی روابط آنکارا-ایروان برگزار می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، یک منبع دیپلماتیک ترکیه‌ای گفت که نمایندگان ویژه ترکیه و ارمنستان قرار است روز سه‌شنبه (فردا) دور جدیدی از مذاکرات را با هدف عادی‌سازی روابط میان همسایگان برگزار کنند که از این طریق، تلاش‌های طرفین برای پایان دادن به خصومت‌ها پس از وقفه‌ای دو ساله در مذاکرات دوجانبه از سرگرفته می‌شود.

آنکارا روابط دیپلماتیک با ارمنستان را در سال ۱۹۹۳ و در حمایت از جمهوری آذربایجان در جنگ باکو-ایروان در جنگ قره‌باغ قطع کرد. ترکیه از آن پس، طی سال‌های اخیر، روابط سیاسی و نظامی خود را با جمهوری آذربایجان تقویت کرده است.

پس از پایان جنگ قره‌باغ، ترکیه، یکی از اعضای ناتو، تلاش‌ کرده است روابط خود با ارمنستان را از سربگیرد. اگرچه، گفته است که هرگونه عادی‌سازی روابط با ایروان به پیشرفت در مذاکرات صلح این کشور با جمهوری آذربایجان بستگی دارد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که این منبع دیپلماتیک ترکیه‌ای گفت: نمایندگان ویژه ترکیه و ارمنستان، تا کنون، چهار دور مذاکره برگزار کرده‌اند و دور پنجم، سه‌شنبه در مرز ترکیه-ارمنستان برگزار خواهد شد.

به گفته این منبع دیپلماتیک، «طی این نشست، تحولات از سوی نمایندگان ویژه بررسی خواهد شد و درباره برخی اعتمادسازی‌ها میان دو کشور نیز گفت‌وگو خواهد شد.»

یک سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان در پیامی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده، برگزاری نشست روز سه‌شنبه را تایید کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها