کد خبر: 719954
تاریخ انتشار :

برگزاری پنجمین دور مذاکرات عادی سازی روابط ارمنستان و ترکیه

ترکیه و ارمنستان پنجمین نشست "عادی‌سازی روابط" با شرکت نماینده‌های ویژه هر دو طرف را برگزار کرده‌اند.

برگزاری پنجمین دور مذاکرات عادی سازی روابط ارمنستان و ترکیه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نوشته وبگاه «آذرنیوز»، پنجمین دور نشست‌های «روبن روبینیان» و «سردار قلیچ»، نمایندگان ویژه ارمنستان و ترکیه به منظور عادی‌سازی روابط ایروان و آنکارا در مرز ۲ کشور به اجرا درآمده است.

به گزارش این خبرگزاری، برگزاری این دور مذاکرات برای صبح امروز ۳۰ ژوئیه در خاک ارمنستان در پشت مرز و بعد از ظهر در خاک ترکیه تدارک دیده شده است.

وزارت امور خارجه ارمنستان در وبسایت خود درباره این نشست که در محل گذرگاه مرزی «مارگارا-علی‌جان» بین روبن روبینیان، معاون رئیس مجلس ملی ارمنستان و سردار قلیچ، سفر ترکیه برگزار شد نوشت که طرفین توافقاتی که در دورهای قبلی نشست‌هایشان حاصل کرده بودند مورد تایید مجدد قراردادند.

بنا به اعلام این وزارتخانه طرفین همچنین توافق کردند ملزومات فنی مرتبط با راه‌اندازی دروازه مرزی خط راه‌آهن «آخوریک-آکیاکا» مطابق با تحولات منطقه ای و تسهیل فرآیندهای ۲ جانبه صدور روادید برای دارندگان گذرنامه‌های دیپلماتیک/رسمی را ارزیابی کنند.

آنها نهایتا بر توافقشان به منظور ادامه دادن به فرآیند مذاکرات بدون هر گونه پیش‌شرط برای تحقق عادی‌سازی کامل روابط کشورهایشان تاکید مجدد کردند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها