کد خبر: 720209
تاریخ انتشار :

به نقل از دیگران؛

نگرانی واشنگتن از پاسخ سنگین تهران

یک مقام آمریکایی به اکسیوس گفته که ترور هنیه موقعیت بسیار خطرناک‌تری با پتانسیل بالاتر برای تشدید تنش ایجاد کرد. این مقام ادعا کرده که از ترور هنیه توسط اسرائیل در تهران و زمان وقوع آن «گیج شده است.»

نگرانی واشنگتن از پاسخ سنگین تهران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - وب  سایت اکسیوس به نقل از مقام آمریکایی نوشت: واشنگتن نگران پاسخ سنگین تهران است .

پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش حماس در تهران، یک مقام آمریکایی به آکسیوس گفت که در دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده این اجماع وجود داشت که «اسماعیل هنیه فرد خوبی نیست»  اما در عین حال نگرانی شدیدی وجود دارد که این ترور  می تواند مذاکرات آزادی گروگانهای اسرائیلی در اختیار حماس در غزه و برقراری آتش بس را از مسیر خود خارج کند. 

این رسانه نوشته است که  پس از حمله اسرائیل به بیروت در روز سه‌شنبه و هدف قرار گرفتن یکی از فرماندهان ارشد نظامی حزب  الله لبنان ( فؤاد شکر معروف به حاج محسن)، مقامات دولت بایدن معتقد بودند که پاسخ حزب الله به این اقدام اسرائیل نمی تواند منجر به جنگی همه جانبه  شود. جان کربی، سخنگوی کاخ سفید حتی در روزهای اخیر گفته بود که صحبت ها درباره جنگ بزرگ میان اسرائیل و حزب  الله لبنان اغراق آمیز است. 

اما یک مقام آمریکایی به اکسیوس گفته  که ترور هنیه موقعیت بسیار خطرناک‌تری با پتانسیل بالاتر برای تشدید تنش ایجاد کرد. این مقام ادعا کرده که از ترور هنیه توسط اسرائیل در تهران و زمان وقوع آن «گیج شده است.»

مقامات آمریکایی نگران هستند که هدف قرار دادن مشاور ارشد نظامی حزب‌الله در بیروت همراه با ترور هنیه در تهران می‌تواند حجمی  از فشار بر ایران، حزب‌الله و دیگر گروه‌های نیابتی ایجاد کند تا به شیوه‌ای بسیار سخت‌تر از آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بودند، به این اقدام های اسرائیل پاسخ دهند. / جماران 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها