کد خبر: 720331
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

دیدارهای مهم عراقچی قبل از وزیر شدن

به نظر می‌رسد که عباس عراقچی هنوز به عنوان وزیرخارجه معرفی نشده و رای اعتماد نگرفته، کارش را شروع کرده است!

دیدارهای مهم عراقچی قبل از وزیر شدن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویداد 24 | سیر تحولات و اتفاقات در سیاست خارجی آنقدر تند است که جدا یک روز را هم نباید از دست داد. سامان دادن به این آشفته بازار و فراهم کردن مقدمات خروج ایران از وضعیت کنونی کار راحتی نیز و زمان می‌خواهد و می‌دانیم که آستانه تحمل جامعه نیز به جاهای خطرناکی رسیده است. هر دم از این باغ نیز بری می‌رسد و شاهدیم که وضعیت منطقه هر روز خطیر‌تر می‌شود! 

در این میان مسعود پزشکیان دولت را تحویل گرفته و باید فرمان سیاست خارجی را دست کسی بدهد که توان عبور از این دریای متلاطم را داشته باشد. اگرچه که با انتصاب محمدجواد ظریف به عنوان معاون راهبردی رئیس جمهور تکلیف سیاست خارجی دولت پزشکیان مشخص شد اما باز هم اینکه چه کسی وزیر باشد - نه به اندازه اینکه چه کسی در پاستور باشد اما بالاخره - مهم است.

این طور که به نظر می‌رسد، تکلیف این موضوع نیز در دولت پزشکیان مشخص شده و سیدعباس عراقچی قطعی‌ترین وزیر دولت چهاردهم است. نام او از همان ابتدا و زمان تبلیغات انتخاباتی که ظریف می‌گفت قصد وزیر شدن و حضور در دولت را ندارد، به عنوان گزینه وزارت خارجه مطرح شد. 

با پیروزی پزشکیان اما وزیر بودن عراقچی قطعی‌تر شد چنانچه که دیدیم در روزهای اخیر دیدارهای مهمی نیز انجام داده است. گویی که اصلا قصد وقت تلف کردن ندارد. 

مثلا در جریان مراسم تحلیف که انریکه مورا به عنوان نماینده اروپا به تهران آمد، عراقچی رایزنی‌های قابل توجهی با او انجام داد. 

لازم به یادآوری است که این دیدار را با سمت دبیر شورای راهبردی روابط خارجی و نه وزیر آتی دولت پزشکیان انجام داده است. این اما از اهمیت قضیه کم نمی‌کند. خاصه که اکنون می‌دانیم او دیدارهای مهم دیگری نیز داشته و کار خود را خیلی جدی آغاز کرده است. 

آنطور محمدحسین رنجبران در توییتر نوشته : عباس عراقچی  با وزرای مصر و بحرین که مدت‌هاست روابط با آن‌ها قطع شده نیز، دیدار و گفتگوی خصوصی داشته است.

 

عراقچی کارش را شروع کرد؟ | دیدار‌های مهم با وزرای خارجه مصر و بحرین

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها